RE: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni zasilek)

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Sobota Říjen 30 18:55:21 CEST 2021


Asi tomu nerozumim, ale u nas v zapadakove je je jen jedno otevrene okenko. 
Takze stejne musis prijit 9-16 a pockat ve fronte.
A porad plati, ze k nam posta chodi az po trech dnech a nikdy se ti nepodari
mi poslat D+1 i kdyby jsi ji podal primo rediteli do ruky.

A k tomu jeste prumerne jednou az dvakrat do roka zasilka nedorucena vubec a
lzi v trackingu. A ty mi vadi nejvic.


---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Zahradník <clexpert na clexpert.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 30. 10. 2021 16:15:56
Předmět: RE: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni zasilek) 
" 

Ano, mám smlouvu s Českou poštou, využívám API, mám svůj software. Ale to je
vedlejší. Možná jsi jen trochu zaspal dobu, když si myslíš, že na poště se 
dají zásilky podat jen tou starší metodou. Ne, není tomu tak. Ne, nemusí 
paní na poště přepisovat údaje z podacího lístku. Ne, nemusíš mít podací 
lístek. Dokonce si můžeš zásilku odbavit na internetu. I jako soukromá 
osoba. Jmenuje se to pošta online. Znáš to?

 
 
Jinými slovy, abys jako soukromá osoba podal zásilku přes Zásilkovnu, musíš 
mít chytrý mobil, musíš mít nainstalovanou jejich aplikaci, musíš mít 
platební kartu. Jiná možnost než přes aplikaci a kartou není. Abys jako 
soukromá osoba mohl podat zásilku přes Českou poštu, nemusíš mít nic a máš 
milion způsobů, jak to udělat i zaplatit. Mně to přijde jako lepší. Co tobě?

 
 
Registrace v e-shopu je úplně něco jiného než to, o čem se tu bavíme. Jinak 
většina e-shopů, které mají registraci, umožňuje i nákup bez registrace.

 
 
Petr Zahradník, počítačový expert

e-mail: clexpert na clexpert.cz(mailto:clexpert na clexpert.cz)

mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
 
http://www.clexpert.cz(http://www.clexpert.cz), http://www.zahradniksebavi.
cz(http://www.zahradniksebavi.cz)

Petr Zahradník, Computer Laboratory

Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

 
 
 
 From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Michal Grunt
 Sent: Saturday, October 30, 2021 1:58 PM
 To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
 Subject: Re: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni zasilek)
 

 
 

A není to i tím, že máš smlouvu s ČP o využívání jejich API čímž se vše 
zjednoduší a třeba paní u přepážky nemusí přepisovat adresu z podaciho 
lístků, tisknout etiketu a kdo ví co ještě? Pokud jde někdo posilat balík 
jednou za uherák tak tam prostoji asi déle času a Zasilkovna u něj bude 
rychlejší.


 
 


Jinak eshopy, které nutí registraci u mě dnes už moc nepochodi až na pár 
výjimek. Není nic jednoduššího než naházet zboží do košíku, vybrat vydejnu 
Zasilkovny, zaplatit a odejít.



 
 


Dne pá 29. 10. 2021 20:17 uživatel Petr Zahradník <clexpert na clexpert.cz
(mailto:clexpert na clexpert.cz)> napsal:

" 


Dnes jsem nesl jednu zásilku na poštu a druhou do Zásilkovny. Tak jsem to 
změřil. Na poště mi předání trvalo 45 sekund, než se uvolnilo okénko, kam 
jsem mohl zásilku vložit. V Zásilkovně jsem čekal 7,5 minuty, než pokladní 
odbavila předchozího zákazníka, a dále 1,5 minuty, než zásilku pípla do 
systému. Zásilka poštou bude u zákazníka v pondělí, zásilka Zásilkovnou bude
u zákazníka nejdříve v úterý. Dále jsem zásilku vyzvedával, už jsem tedy byl
na řadě, přesto jsem čekal 3,5 minuty, než ji přinesla odkudsi hodně zezadu.

 
 
Mimochodem, občas si nechávám poštovní zásilky ukládat v Balíkovně, protože 
třeba mám cestu kolem nebo nebudu odpoledne doma nebo chci zásilku dřív. Do 
Balíkovny přijde zásilka už ráno. Ještě než vstanu, většinou tak mezi 8. a 
10. hodinou, spíš k té osmé. Do Zásilkovny později odpoledne. Dnes SMS 
přišla v 15:57.
 
 
 
Zásilka D+1 s ULN2803A byla odeslána a přišla včas. Zeptej se Oty. Pivo 
nechci, vypij si ho na počest České pošty. Starobrno stejně nepiju 😊

 
 

Petr Zahradník, počítačový expert

e-mail: clexpert na clexpert.cz(mailto:clexpert na clexpert.cz)

mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
 
http://www.clexpert.cz(http://www.clexpert.cz), http://www.zahradniksebavi.
cz(http://www.zahradniksebavi.cz)

Petr Zahradník, Computer Laboratory

Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem


 
 

 
 From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz
 (mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz)> On Behalf Of Jindrich Fucik
 Sent: Friday, October 29, 2021 7:30 PM
 To: HW-news <hw-list na list.hw.cz(mailto:hw-list na list.hw.cz)>
 Subject: RE: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni zasilek)
 


 
 
Ja se taky nemusim bat. Ja to mam s jistotou.


Viz napriklad ta zasilka, co jsem tu s ni machroval minule. Pokud mas jeji 
tracking, tak si ho prohledni.



Zasilka byla podle posty dorucena 20.10. Tak jsem ji 21.10. Zacal hledat. 
Pak mi ji 22.10. Donesli s tim, ze se nekdo spletl. V trackingu pribila 
radka s telefonnim cislem misto informace.



 
 


A ted otazka. Kolik jsem dostal vyjadreni? A kolikrat se nekdo omluvil?



 
 


Mimochodem, tu zasilku D+1 jsi uz odeslal?
---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Zahradník <clexpert na clexpert.cz(mailto:clexpert na clexpert.cz)>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz(mailto:hw-list na list.hw.cz)>
Datum: 28. 10. 2021 22:47:07
Předmět: RE: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni zasilek) 
" 
Zásilkovnu i přes problémy, které s ní jsou, zákazníkům nabízím. Ano, 
vyžaduji adresu sídla/bydliště pro daňový doklad. Pro Zásilkovnu to potřeba 
není, pokud se jedná o doručení na výdejní místo. 

V době covidu, kdy byly provozovny zavřené, to byl velký vopruz. V Ústí nad 
Labem máme víc výdejních míst a většina z nich byla nepoužitelná. Ta místa 
buď rovnou zavřela nebo omezila otvírací dobu třeba na hodinu denně. Navíc 
se každou chvíli měnila situace, místa zavírala, zásilky se různě přesouvaly
a byl v tom bordel. Takže jsem na tu dobu Zásilkovnu na svém webu vypnul, 
protože mi tu zbylo snad jedno slušné místo. 

V porovnání s Českou poštou nic moc. Česká pošta trochu zkrátila otvírací 
dobu a vše fungovalo výborně. 

Když porovnám můj komfort jako odesílatele, tak Česká pošta vítězí. Data do 
systému dostanu ještě lépe, samozřejmě že elektronicky, pošta má API. Na 
poštu přijdu a hodím tam balíky bez front. Tedy ještě rychleji než v 
Zásilkovně. A nemusím se bát, že mi zásilku ztratí nebo zapřou. To u 
Zásilkovny ano. 

Petr Zahradník, počítačový expert 
e-mail: clexpert na clexpert.cz(mailto:clexpert na clexpert.cz) 
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000 
http://www.clexpert.cz(http://www.clexpert.cz), http://www.zahradniksebavi.
cz(http://www.zahradniksebavi.cz) 
Petr Zahradník, Computer Laboratory 
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem 

-----Original Message----- 
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz(mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz)
> On Behalf Of David Obdrzalek 
Sent: Thursday, October 28, 2021 8:30 PM 
To: Hw-list na list.hw.cz(mailto:Hw-list na list.hw.cz) 
Subject: Re: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni zasilek) 

Pokud se posílá Zásilkovnou na výdejní místo, vyplňuje se povinně číslo 
objednávky, jméno, {email a/nebo telefon}, hodnota, hmotnost. 

Možná, že v eshopech se adresa vyžaduje, protože tak to prostě doteď vždycky
bylo, tak by to někdo musel upravit, že pro tenhle typ doručování to není 
potřeba, což by stálo peníze a čas a nebezpečí rozvrtání eshopu a za ten 
opruz to té firmu nestojí. 
A možná i pro generování faktur pro běžnou identifikaci kupujícího. 
(neobhajuji, nehádejte se se mnou, že to není potřeba) 

Zásilkovna je i pro podání pohodlná, malé věci se dají podat v téměř každém 
výdejním místě, kterých je teď fakt hodně hlavně ve městech - v lockdownu to
bylo pro obchody výhodné, mohli mít otevřeno a měli aspoň nějakej kšeft, 
jestli to tak vydrží, kdo ví (teda doufám, že ten lockdown už nevydrží). Jen
jednou se mi stalo, že mi to odmítli přijmout, že už jsou plní, ale spíš to 
byla lennost prodavače-zaměstnance v té trafice, bednu měl poloprázdnou, 
nehádal jsem se, jen jsem si řekl že holt dám vydělat jinému o dům vedle 
(kde jsem teda musel nejdřív naučit kuchaře, jak se zásilky přijímají, 
protože doteď je jen vydával a kolega co to umí byl pryč :-) ale pak jsem se
tam i dobře naobědval) 

Doručení nemusí být nutně rychlé - už se mi párkrát stalo, že jsem něco 
posílal, ráno jsem to odevzdal a až o dva dny později se v systému objevilo,
že to Zásilkovna přijala. Mezitím to leželo na tom výdejním místě, kam svoz 
Zásilkovny zřejmě nejezdí denně. Sice jsem viděl, že to odpípli, ale stav se
tomu nezměnil, až když to předali tomu svozu, kdy zároveň naskočil příjem na
podacím místě a stav se změnil z čekáme na předání zboží na na cestě (nebo 
jak to tam mají), každopádně pro zákazníka to vypadalo, že to zdržuje 
odesílatel. Případně se tam objeví, že to na výdejním místě přijali, ale do 
depa to dorazí až o několik dní později a podobně i na cílové straně, 
několik dní mezi posledním expedičním depem a výdejním místem nebo rozvozem 
není výjimečné. A taky to může skončit na jiném výdejním místě, než se zadá,
stejně tak při doručování na adresu to po "adresát nezastíižen" někam 
přesměrujou. Ale zatím to vždycky nakonec dopadlo dobře a nic se mi 
neztratilo. Při podávání tak je největší výhoda, že pokud si předem vytisknu
samolepku, tak podání samé je na dobrý den, tady je zásilka do Zásilkovny, 
nashledanou, přičemže se to na místě neplatí a časem přijde faktura. Fronta 
může být na poště i v jiném krámu, akorát že při podávání pro Zásilkovnu 
obvykle není potřeba tu frontu stát a jen se to podá prodavači a je to (zato
na výdej jsem jednou stál frontu 35 minut a to jim to tam frčelo jak na 
drátkách, ale tak to v obchodě na sídlišti v podvečer holt snadno nastane). 
Jak to je s podáním na depu nevím, to mám z ruky. 

D.O. 

On 28 Oct 2021 at 19:26, Pavel Hudecek wrote: 
> Ono i kdyby to stálo víc, tak ten komfort je nesrovnatelnej. Nevím jak 
> je to jinde, ale tady mám pobočku zásilkovny 30 m a když se vydám 
> kterýmkoli směrem, budou do 100 m dvě. Takže si můžu vybrat blíž, nebo 
> třeba delší pozdější/dřívější otvírací dobu. 
> 
> Konkurence balíkovna nebo weido, je zanedbatelná. 
> 
> Zajímalo by mě, jak je to ze strany odesilatele, zda zásilkovna 
> požaduje adresu příjemce. Přijde mi otravné, že jí všude chtějí 
> vyplnit. Dávám tam vymyšlenou a do poznámky píšu, že je to zbytečné a 
otravné a že např. 
> Alze stačí mail a telefon. 
> 
> PH 
> 
> Od: Jan Kuba 
> Asi to není optimální, ale já Zásilkovně držím palce. Možná to 
> zoptimalizují... :-) Díky dceři, která ji už využívá dlouho jsem teď 
> poslal cca 20 balíků zásilkovnou a žádný problém zatím nebyl. 
> Úžasné je, že balík je podaný během půl minuty. Vždycky když jdu na ČP 
> , tak si nechávám tak 20 minut rezervu na čekání. A zjišťuji, že 
> většina zákazníků Zásilkovnu preferuje hlavně kvůli ceně. 
> 
> čt 28. 10. 2021 v 17:56 odesílatel René Damek <rene.damek na gmail.com
(mailto:rene.damek na gmail.com)> napsal: 
> Ergonomie dostává na prdel, alespoň z mého pohledu. Zvedat něco po 
> ramena a strkat to kamsi s nataženýma rukama, ani za zlatý prase. 
> RD 
> 
> st 27. 10. 2021 v 22:53 odesílatel Petr Zahradník 
> <clexpert na clexpert.cz(mailto:clexpert na clexpert.cz)> 
> napsal: 
> Ahoj přátelé, 
> 
> vraťme se na chvíli od nedostatku čipů k fungující elektronice. 
> Konkrétně k robotice. Zásilkovna s velkou slávou nasadila toto: 
> 
> https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/roboti-depo-trideni-zasilek-zas
(https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/roboti-depo-trideni-zasilek-zas) 
> ilkovna.A2110 
> 25_114608_ekoakcie_vebe 
> 
> Takhle vypadá nasazení podobných robotů v cizině: 
> 
> https://www.youtube.com/watch?v=jwu9SX3YPSk
(https://www.youtube.com/watch?v=jwu9SX3YPSk) 
> https://www.youtube.com/watch?v=hzxlDE95XcY
(https://www.youtube.com/watch?v=hzxlDE95XcY) 
> 
> Co si o tom myslíte? 
> 
> Když se podívám na video Zásilkovny a porovnám ho s videi z ciziny, 
> tak na první pohled vidím, že ti chudáci zaměstnanci zvedají zásilky 
> ze země do výšky prsou, zasouvají je dopředu na roboty a rovnají je 
> opatrně na ten jejich pás. Musí to být pěkná pakárna. V cizině to mají 
> naopak, lidská práce se zásilkou je mnohem snazší. Zásilky lezou shora 
> a lidé je rychle hází na roboty dolů. 
> 
> Navíc si říkám, že kdybych to rozhodoval já, pořídil bych normální 
> pásovou třídicí linku. Tedy takhle, abych to upřesnil. Kdybych si 
> chtěl hrát, pořídil bych si autíčka, to ano. Ale kdybych chtěl něco, 
> co je velmi efektivní a rychlé, pořídil bych tu pásovku. 
> 
> Petr Zahradník, počítačový expert 
> e-mail: clexpert na clexpert.cz(mailto:clexpert na clexpert.cz) 
> mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000 
> http://www.clexpert.cz(http://www.clexpert.cz), http://www.
zahradniksebavi.cz(http://www.zahradniksebavi.cz) Petr Zahradník, 
> Computer Laboratory Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem 
> 
> _______________________________________________ 
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz(http://www.hw.cz) Hw-list@
list.hw.cz(mailto:Hw-list na list.hw.cz) 
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
(http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list) 
> _______________________________________________ 
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz(http://www.hw.cz) Hw-list@
list.hw.cz(mailto:Hw-list na list.hw.cz) 
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
(http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list) 
> 



_______________________________________________ 
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz(http://www.hw.cz) Hw-list@
list.hw.cz(mailto:Hw-list na list.hw.cz) http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-
list(http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list) 
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz(http://www.hw.cz)
Hw-list na list.hw.cz(mailto:Hw-list na list.hw.cz)
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
(http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list)
" 



_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz(http://www.hw.cz)
Hw-list na list.hw.cz(mailto:Hw-list na list.hw.cz)
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
(http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list)
" 

_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20211030/ecdae61c/attachment-0001.html>


Další informace o konferenci Hw-list