RE: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni zasilek)

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Sobota Říjen 30 18:24:57 CEST 2021


K tomu za prvé: Když já podám zásilku v Zásilkovně, také nemám žádný papír, pokud si ho nevytisknu a nedonesu. A pak tam prskají, že jsem jediný. Chodím tedy jen do Zásilkoven, kde přímo ty zásilky dávají do systému a čekám tam na to. Jinak se mi už stalo, že tam zásilku ztratili a já neměl nic v ruce. To se mi na poště nikdy nestalo a zásilky tam házím a odcházím. Nicméně ti to potvrdí, když si řekneš, s tím není problém. Takže v tomto je to stejné, rozhodně ne horší.

K tomu za druhé: Pro mě je lepší jednou za měsíc dvě papírové faktury od pošty (jednu za balíky, druhou za dopisy) než dostávat od Zásilkovny pět faktur měsíčně elektronicky (čtyři za každý týden a pátou k poslednímu dni v měsíci za třeba jeden den).

K tomu za třetí: To jsi dělal jednou, navíc tohle se dá řešit poštou, ke mně žádný zástupce nechodí. Telefon, email, když musím něco podepsat, tak mi to pošlou poštou a já jim to pak hodím na poštu, ať si to tam vyzvednou. Jako starosta máš jistě víc jiného papírování než s nějakou poštou.

PS: Já dostávám 5x měsíčně fakturu od Zásilkovny také vždycky na jednu zásilku. Každý týden v pondělí a jednou k poslednímu. Tuhle mi faktura přišla o víc než týden později s prošlým datem splatnosti, které je ten týden. S tím, že faktury zapomněli rozeslat, tak je posílají později. Tak jsem jim odpověděl, že fakturu s prošlým datem splatnosti dávám k úhradě tedy pozdě, logicky. Místo omluvy, že jsou dementi, mi odpověděli: "Fakturu okamžitě uhraďte, na pozdější platby nebudeme brát zřetel a budeme blokovat vaše dobírky."

PPS: Ono to vypadá, že všichni na poštu nadáváte a já ji tady chválím a propaguju proti všem. Hele, přátelé, mně to může být jedno, co pošta dělá dobře nebo špatně, já jsem prostě spokojen. Vy možná ne. OK, každý má nějaké zkušenosti a nějaké názory a něco oblíbeného. Nic proti tomu. Navíc vidím, jak šla do kytek Uloženka, a postupně se zhoršuje i Zásilkovna. No, pro Jindru: zásilky D+1 chodí D+1, prostě je to tak. Ať chceš, nebo ne. Stando a Pavle, jak bych vám dvěma asi poslal 15 kg balík s 3D tiskárnou přes Zásilkovnu? Ono se to jaksi nedá. Ano, je to jednodušší, když se všechno možné omezí. Uvidíme, jak dopadnou Vánoce. Česká pošta nikdy nezavře a nepřestane přijímat zásilky. I když nebudou stíhat a budou mít nacpané všechno všude až po strop, prostě budou makat. Ostatní dopravky mají vánoční (říkají tomu sezónní) příplatky, které už jsou platné, takže zdraží. A navíc zastropují počet zásilek. Nestíhají? Nepřijmou do přepravy. Máš kolem Vánoc víc zásilek? Smůla. Nepošleš. Zásilkovnu loni zachránila Česká pošta, kterou po Novém roce pomluvili a přestali využívat. Uvidíme, co bude letos. Jinak jsem si teď udělal malou statistiku a odesílám balíky v poměru cca 2,5 : 1 ve prospěch České pošty. Tak si to u mě vybírají zákazníci.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Stanislav Šmejkal
Sent: Saturday, October 30, 2021 4:54 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni zasilek)

Pokud použiju neoficiální cestu a nahážu jim to do poštovní schránky (té oranžové), pak mi asi za 3 dny přijdou secvaklé 2-3 papíry (ne vždy). 
Pokud to odnesu na poštu, tak mohu použit stejný postup - 2-3 secvaklé papíry za 3 dny ve schránce (ne vždy) nebo si počkám "na výsledek". 
Operace trvá asi 5 minut, z jehličkové tiskárny s mizernou páskou vyleze asi 6 papírů, pošťačka je obouchá razítkem a předá mi je. Ty schopnější pracovnice mi dávají jen ten jeden, o který jevím zájem.

A po konci měsíce mi v rozmezí mezi 9. a 12. následujícího měsíce přijde poštou faktura s účtem za poštovné, někdy i na jednu zásilku.

Tak za prvé: Pokud si na poště nevystojím frontu (u nás bývá krátká), nemám po celou dobu žádný doklad o podané zásilce, což je v příkrém rozporu s technologií Česká pošta, s.p.

Za druhé: Pošta online ani Dopis online neumí poslat fakturu online, bez papíru to prostě nelze.

Za třetí: Na produkt Pošta online musíš mít písemnou smlouvu uzavřenou obchodním zástupcem. A druhou na balíky. To znamená dojednat schůzku a absolvovat jednání s obchodním zástupcem ...

No řekněme, zlatá aplikace Zásilkovny.

Standa

Dne 30.10.2021 v 14:15 Petr Zahradník napsal(a):
> Ano, mám smlouvu s Českou poštou, využívám API, mám svůj software. Ale 
> to je vedlejší. Možná jsi jen trochu zaspal dobu, když si myslíš, že 
> na poště se dají zásilky podat jen tou starší metodou. Ne, není tomu tak.
> Ne, nemusí paní na poště přepisovat údaje z podacího lístku. Ne, 
> nemusíš mít podací lístek. Dokonce si můžeš zásilku odbavit na 
> internetu. I jako soukromá osoba. Jmenuje se to pošta online. Znáš to?
> 
> Jinými slovy, abys jako soukromá osoba podal zásilku přes Zásilkovnu, 
> musíš mít chytrý mobil, musíš mít nainstalovanou jejich aplikaci, 
> musíš mít platební kartu. Jiná možnost než přes aplikaci a kartou 
> není. Abys jako soukromá osoba mohl podat zásilku přes Českou poštu, 
> nemusíš mít nic a máš milion způsobů, jak to udělat i zaplatit. Mně to 
> přijde jako lepší. Co tobě?
> 
> Registrace v e-shopu je úplně něco jiného než to, o čem se tu bavíme. 
> Jinak většina e-shopů, které mají registraci, umožňuje i nákup bez 
> registrace.
> 
> Petr Zahradník, počítačový expert
> 
> e-mail: clexpert na clexpert.cz <mailto:clexpert na clexpert.cz>
> 
> mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
> 
> http://www.clexpert.cz <http://www.clexpert.cz>, 
> http://www.zahradniksebavi.cz <http://www.zahradniksebavi.cz>
> 
> Petr Zahradník, Computer Laboratory
> 
> Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
> 
> *From:* Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> *On Behalf Of *Michal 
> Grunt
> *Sent:* Saturday, October 30, 2021 1:58 PM
> *To:* HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> *Subject:* Re: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni zasilek)
> 
> A není to i tím, že máš smlouvu s ČP o využívání jejich API čímž se 
> vše zjednoduší a třeba paní u přepážky nemusí přepisovat adresu z 
> podaciho lístků, tisknout etiketu a kdo ví co ještě? Pokud jde někdo 
> posilat balík jednou za uherák tak tam prostoji asi déle času a 
> Zasilkovna u něj bude rychlejší.
> 
> Jinak eshopy, které nutí registraci u mě dnes už moc nepochodi až na 
> pár výjimek. Není nic jednoduššího než naházet zboží do košíku, vybrat 
> vydejnu Zasilkovny, zaplatit a odejít.
> 
> Dne pá 29. 10. 2021 20:17 uživatel Petr Zahradník 
> <clexpert na clexpert.cz <mailto:clexpert na clexpert.cz>> napsal:
> 
>     Dnes jsem nesl jednu zásilku na poštu a druhou do Zásilkovny. Tak
>     jsem to změřil. Na poště mi předání trvalo 45 sekund, než se
>     uvolnilo okénko, kam jsem mohl zásilku vložit. V Zásilkovně jsem
>     čekal 7,5 minuty, než pokladní odbavila předchozího zákazníka, a
>     dále 1,5 minuty, než zásilku pípla do systému. Zásilka poštou bude u
>     zákazníka v pondělí, zásilka Zásilkovnou bude u zákazníka nejdříve
>     v úterý. Dále jsem zásilku vyzvedával, už jsem tedy byl na řadě,
>     přesto jsem čekal 3,5 minuty, než ji přinesla odkudsi hodně zezadu.
> 
>     Mimochodem, občas si nechávám poštovní zásilky ukládat v Balíkovně,
>     protože třeba mám cestu kolem nebo nebudu odpoledne doma nebo chci
>     zásilku dřív. Do Balíkovny přijde zásilka už ráno. Ještě než vstanu,
>     většinou tak mezi 8. a 10. hodinou, spíš k té osmé. Do Zásilkovny
>     později odpoledne. Dnes SMS přišla v 15:57.
> 
>     Zásilka D+1 s ULN2803A byla odeslána a přišla včas. Zeptej se Oty.
>     Pivo nechci, vypij si ho na počest České pošty. Starobrno stejně
>     nepiju 😊
> 
>     Petr Zahradník, počítačový expert
> 
>     e-mail: clexpert na clexpert.cz <mailto:clexpert na clexpert.cz>
> 
>     mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
> 
>     http://www.clexpert.cz <http://www.clexpert.cz>,
>     http://www.zahradniksebavi.cz <http://www.zahradniksebavi.cz>
> 
>     Petr Zahradník, Computer Laboratory
> 
>     Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
> 
>     *From:* Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz
>     <mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz>> *On Behalf Of *Jindrich Fucik
>     *Sent:* Friday, October 29, 2021 7:30 PM
>     *To:* HW-news <hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz>>
>     *Subject:* RE: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni zasilek)
> 
>     Ja se taky nemusim bat. Ja to mam s jistotou.
> 
>     Viz napriklad ta zasilka, co jsem tu s ni machroval minule. Pokud
>     mas jeji tracking, tak si ho prohledni.
> 
>     Zasilka byla podle posty dorucena 20.10. Tak jsem ji 21.10. Zacal
>     hledat. Pak mi ji 22.10. Donesli s tim, ze se nekdo spletl. V
>     trackingu pribila radka s telefonnim cislem misto informace.
> 
>     A ted otazka. Kolik jsem dostal vyjadreni? A kolikrat se nekdo omluvil?
> 
>     Mimochodem, tu zasilku D+1 jsi uz odeslal?
>     ---------- Původní e-mail ----------
>     Od: Petr Zahradník <clexpert na clexpert.cz <mailto:clexpert na clexpert.cz>>
>     Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz>>
>     Datum: 28. 10. 2021 22:47:07
>     Předmět: RE: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni zasilek)
> 
>         Zásilkovnu i přes problémy, které s ní jsou, zákazníkům nabízím.
>         Ano, vyžaduji adresu sídla/bydliště pro daňový doklad. Pro
>         Zásilkovnu to potřeba není, pokud se jedná o doručení na výdejní
>         místo.
> 
>         V době covidu, kdy byly provozovny zavřené, to byl velký vopruz.
>         V Ústí nad Labem máme víc výdejních míst a většina z nich byla
>         nepoužitelná. Ta místa buď rovnou zavřela nebo omezila otvírací
>         dobu třeba na hodinu denně. Navíc se každou chvíli měnila
>         situace, místa zavírala, zásilky se různě přesouvaly a byl v tom
>         bordel. Takže jsem na tu dobu Zásilkovnu na svém webu vypnul,
>         protože mi tu zbylo snad jedno slušné místo.
> 
>         V porovnání s Českou poštou nic moc. Česká pošta trochu zkrátila
>         otvírací dobu a vše fungovalo výborně.
> 
>         Když porovnám můj komfort jako odesílatele, tak Česká pošta
>         vítězí. Data do systému dostanu ještě lépe, samozřejmě že
>         elektronicky, pošta má API. Na poštu přijdu a hodím tam balíky
>         bez front. Tedy ještě rychleji než v Zásilkovně. A nemusím se
>         bát, že mi zásilku ztratí nebo zapřou. To u Zásilkovny ano.
> 
>         Petr Zahradník, počítačový expert
>         e-mail: clexpert na clexpert.cz <mailto:clexpert na clexpert.cz>
>         mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
>         http://www.clexpert.cz <http://www.clexpert.cz>,
>         http://www.zahradniksebavi.cz <http://www.zahradniksebavi.cz>
>         Petr Zahradník, Computer Laboratory
>         Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
> 
>         -----Original Message-----
>         From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz
>         <mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz>> On Behalf Of David Obdrzalek
>         Sent: Thursday, October 28, 2021 8:30 PM
>         To: Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>         Subject: Re: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni 
> zasilek)
> 
>         Pokud se posílá Zásilkovnou na výdejní místo, vyplňuje se
>         povinně číslo objednávky, jméno, {email a/nebo telefon},
>         hodnota, hmotnost.
> 
>         Možná, že v eshopech se adresa vyžaduje, protože tak to prostě
>         doteď vždycky bylo, tak by to někdo musel upravit, že pro tenhle
>         typ doručování to není potřeba, což by stálo peníze a čas a
>         nebezpečí rozvrtání eshopu a za ten opruz to té firmu nestojí.
>         A možná i pro generování faktur pro běžnou identifikaci
>         kupujícího. (neobhajuji, nehádejte se se mnou, že to není 
> potřeba)
> 
>         Zásilkovna je i pro podání pohodlná, malé věci se dají podat v
>         téměř každém výdejním místě, kterých je teď fakt hodně hlavně ve
>         městech - v lockdownu to bylo pro obchody výhodné, mohli mít
>         otevřeno a měli aspoň nějakej kšeft, jestli to tak vydrží, kdo
>         ví (teda doufám, že ten lockdown už nevydrží). Jen jednou se mi
>         stalo, že mi to odmítli přijmout, že už jsou plní, ale spíš to
>         byla lennost prodavače-zaměstnance v té trafice, bednu měl
>         poloprázdnou, nehádal jsem se, jen jsem si řekl že holt dám
>         vydělat jinému o dům vedle (kde jsem teda musel nejdřív naučit
>         kuchaře, jak se zásilky přijímají, protože doteď je jen vydával
>         a kolega co to umí byl pryč :-) ale pak jsem se tam i dobře
>         naobědval)
> 
>         Doručení nemusí být nutně rychlé - už se mi párkrát stalo, že
>         jsem něco posílal, ráno jsem to odevzdal a až o dva dny později
>         se v systému objevilo, že to Zásilkovna přijala. Mezitím to
>         leželo na tom výdejním místě, kam svoz Zásilkovny zřejmě nejezdí
>         denně. Sice jsem viděl, že to odpípli, ale stav se tomu
>         nezměnil, až když to předali tomu svozu, kdy zároveň naskočil
>         příjem na podacím místě a stav se změnil z čekáme na předání
>         zboží na na cestě (nebo jak to tam mají), každopádně pro
>         zákazníka to vypadalo, že to zdržuje odesílatel. Případně se tam
>         objeví, že to na výdejním místě přijali, ale do depa to dorazí
>         až o několik dní později a podobně i na cílové straně, několik
>         dní mezi posledním expedičním depem a výdejním místem nebo
>         rozvozem není výjimečné. A taky to může skončit na jiném
>         výdejním místě, než se zadá, stejně tak při doručování na adresu
>         to po "adresát nezastíižen" někam přesměrujou. Ale zatím to
>         vždycky nakonec dopadlo dobře a nic se mi neztratilo. Při
>         podávání tak je největší výhoda, že pokud si předem vytisknu
>         samolepku, tak podání samé je na dobrý den, tady je zásilka do
>         Zásilkovny, nashledanou, přičemže se to na místě neplatí a časem
>         přijde faktura. Fronta může být na poště i v jiném krámu, akorát
>         že při podávání pro Zásilkovnu obvykle není potřeba tu frontu
>         stát a jen se to podá prodavači a je to (zato na výdej jsem
>         jednou stál frontu 35 minut a to jim to tam frčelo jak na
>         drátkách, ale tak to v obchodě na sídlišti v podvečer holt
>         snadno nastane). Jak to je s podáním na depu nevím, to mám z ruky.
> 
>         D.O.
> 
>         On 28 Oct 2021 at 19:26, Pavel Hudecek wrote:
>          > Ono i kdyby to stálo víc, tak ten komfort je nesrovnatelnej.
>         Nevím jak
>          > je to jinde, ale tady mám pobočku zásilkovny 30 m a když se
>         vydám
>          > kterýmkoli směrem, budou do 100 m dvě. Takže si můžu vybrat
>         blíž, nebo
>          > třeba delší pozdější/dřívější otvírací dobu.
>          >
>          > Konkurence balíkovna nebo weido, je zanedbatelná.
>          >
>          > Zajímalo by mě, jak je to ze strany odesilatele, zda zásilkovna
>          > požaduje adresu příjemce. Přijde mi otravné, že jí všude chtějí
>          > vyplnit. Dávám tam vymyšlenou a do poznámky píšu, že je to
>         zbytečné a otravné a že např.
>          > Alze stačí mail a telefon.
>          >
>          > PH
>          >
>          > Od: Jan Kuba
>          > Asi to není optimální, ale já Zásilkovně držím palce. Možná to
>          > zoptimalizují... :-) Díky dceři, která ji už využívá dlouho
>         jsem teď
>          > poslal cca 20 balíků zásilkovnou a žádný problém zatím nebyl.
>          > Úžasné je, že balík je podaný během půl minuty. Vždycky když
>         jdu na ČP
>          > , tak si nechávám tak 20 minut rezervu na čekání. A zjišťuji, že
>          > většina zákazníků Zásilkovnu preferuje hlavně kvůli ceně.
>          >
>          > čt 28. 10. 2021 v 17:56 odesílatel René Damek
>         <rene.damek na gmail.com <mailto:rene.damek na gmail.com>> napsal:
>          > Ergonomie dostává na prdel, alespoň z mého pohledu. Zvedat
>         něco po
>          > ramena a strkat to kamsi s nataženýma rukama, ani za zlatý
>         prase.
>          > RD
>          >
>          > st 27. 10. 2021 v 22:53 odesílatel Petr Zahradník
>          > <clexpert na clexpert.cz <mailto:clexpert na clexpert.cz>>
>          > napsal:
>          > Ahoj přátelé,
>          >
>          > vraťme se na chvíli od nedostatku čipů k fungující elektronice.
>          > Konkrétně k robotice. Zásilkovna s velkou slávou nasadila toto:
>          >
>          >
>         https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/roboti-depo-trideni-zasilek-zas
>         
> <https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/roboti-depo-trideni-zasilek-za
> s>
> 
>          > ilkovna.A2110
>          > 25_114608_ekoakcie_vebe
>          >
>          > Takhle vypadá nasazení podobných robotů v cizině:
>          >
>          > https://www.youtube.com/watch?v=jwu9SX3YPSk
>         <https://www.youtube.com/watch?v=jwu9SX3YPSk>
>          > https://www.youtube.com/watch?v=hzxlDE95XcY
>         <https://www.youtube.com/watch?v=hzxlDE95XcY>
>          >
>          > Co si o tom myslíte?
>          >
>          > Když se podívám na video Zásilkovny a porovnám ho s videi z
>         ciziny,
>          > tak na první pohled vidím, že ti chudáci zaměstnanci zvedají
>         zásilky
>          > ze země do výšky prsou, zasouvají je dopředu na roboty a
>         rovnají je
>          > opatrně na ten jejich pás. Musí to být pěkná pakárna. V
>         cizině to mají
>          > naopak, lidská práce se zásilkou je mnohem snazší. Zásilky
>         lezou shora
>          > a lidé je rychle hází na roboty dolů.
>          >
>          > Navíc si říkám, že kdybych to rozhodoval já, pořídil bych
>         normální
>          > pásovou třídicí linku. Tedy takhle, abych to upřesnil.
>         Kdybych si
>          > chtěl hrát, pořídil bych si autíčka, to ano. Ale kdybych
>         chtěl něco,
>          > co je velmi efektivní a rychlé, pořídil bych tu pásovku.
>          >
>          > Petr Zahradník, počítačový expert
>          > e-mail: clexpert na clexpert.cz <mailto:clexpert na clexpert.cz>
>          > mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
>          > http://www.clexpert.cz <http://www.clexpert.cz>,
>         http://www.zahradniksebavi.cz <http://www.zahradniksebavi.cz>
>         Petr Zahradník,
>          > Computer Laboratory Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
>          >
>          > _______________________________________________
>          > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>         <http://www.HW.cz> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>          > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>         <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>          > _______________________________________________
>          > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>         <http://www.HW.cz> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>          > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>         <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>          >
> 
> 
> 
>         _______________________________________________
>         HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>         Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>         http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>         <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>         _______________________________________________
>         HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>         Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>         http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>         <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
> 
>     _______________________________________________
>     HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>     Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>     http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>     <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
> 
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz 
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list