Re: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni zasilek)

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Sobota Říjen 30 17:12:44 CEST 2021


Koukám na Zasilkovnu a museli něco změnit. Šlo to odesílat i bez aplikace.

Na poštu online není potřeba smlouva?

Dne so 30. 10. 2021 15:08 uživatel Petr Zahradník <clexpert na clexpert.cz>
napsal:

> Soukromá osoba může přes Zásilkovnu posílat pouze pomocí mobilní aplikace.
> Jsem si na 99% jistý, že to tak bylo vždy. Web je pro podnikatele a firmy.
>
>
>
> K té poště online… Tak na to mrkni. Je docela dobré, když chceš porovnávat
> dvě služby, znát obě.
>
>
>
> Petr Zahradník, počítačový expert
>
> e-mail: clexpert na clexpert.cz
>
> mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
>
> http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
>
> Petr Zahradník, Computer Laboratory
>
> Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
>
>
>
> *From:* Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> *On Behalf Of *Michal Grunt
> *Sent:* Saturday, October 30, 2021 2:51 PM
> *To:* HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> *Subject:* Re: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni zasilek)
>
>
>
> Poštu online neznám... asi jsem zaspal :-). Když jsem naposledy posílal
> něco přes Zasilkovnu tak aplikace v mobilu a platební karta nebyla nutnost.
> Všechno se dalo naklikat přes web + vyplnit číslo účtu.
>
>
>
>
>
> Co se týče těch registraci tak když jsem v době tvrdé pandemie kupoval
> nějaké blbosti (fixy a já nevím čo jeste) tak najít eshop bez nutnosti
> registrace byl docela opruz (v kombinaci s možností zaslání na Zasilkovnu,
> aby mě doprava nestala třeba 120kc a mohl si to vyzvednout v potravinách
> kde mají otvírací dobu do 19hod a ne jako na poště kde to bylo silně
> omezené). Ano pokud bych sháněl elektroniku tak je to něco jiného, ale u
> takového toho druhotného zboží tak tam ten výběr moc nebyl a musel jsem
> těch eshopu projít několik. Takže zas taková samozřejmost to není, protože
> většina jich běžela na nějakém tom universalnim rozhraní jak se tu již
> psalo.
>
>
>
> Dne so 30. 10. 2021 14:15 uživatel Petr Zahradník <clexpert na clexpert.cz>
> napsal:
>
> Ano, mám smlouvu s Českou poštou, využívám API, mám svůj software. Ale to
> je vedlejší. Možná jsi jen trochu zaspal dobu, když si myslíš, že na poště
> se dají zásilky podat jen tou starší metodou. Ne, není tomu tak. Ne, nemusí
> paní na poště přepisovat údaje z podacího lístku. Ne, nemusíš mít podací
> lístek. Dokonce si můžeš zásilku odbavit na internetu. I jako soukromá
> osoba. Jmenuje se to pošta online. Znáš to?
>
>
>
> Jinými slovy, abys jako soukromá osoba podal zásilku přes Zásilkovnu,
> musíš mít chytrý mobil, musíš mít nainstalovanou jejich aplikaci, musíš mít
> platební kartu. Jiná možnost než přes aplikaci a kartou není. Abys jako
> soukromá osoba mohl podat zásilku přes Českou poštu, nemusíš mít nic a máš
> milion způsobů, jak to udělat i zaplatit. Mně to přijde jako lepší. Co tobě?
>
>
>
> Registrace v e-shopu je úplně něco jiného než to, o čem se tu bavíme.
> Jinak většina e-shopů, které mají registraci, umožňuje i nákup bez
> registrace.
>
>
>
> Petr Zahradník, počítačový expert
>
> e-mail: clexpert na clexpert.cz
>
> mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
>
> http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
>
> Petr Zahradník, Computer Laboratory
>
> Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
>
>
>
> *From:* Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> *On Behalf Of *Michal Grunt
> *Sent:* Saturday, October 30, 2021 1:58 PM
> *To:* HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> *Subject:* Re: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni zasilek)
>
>
>
> A není to i tím, že máš smlouvu s ČP o využívání jejich API čímž se vše
> zjednoduší a třeba paní u přepážky nemusí přepisovat adresu z podaciho
> lístků, tisknout etiketu a kdo ví co ještě? Pokud jde někdo posilat balík
> jednou za uherák tak tam prostoji asi déle času a Zasilkovna u něj bude
> rychlejší.
>
>
>
> Jinak eshopy, které nutí registraci u mě dnes už moc nepochodi až na pár
> výjimek. Není nic jednoduššího než naházet zboží do košíku, vybrat vydejnu
> Zasilkovny, zaplatit a odejít.
>
>
>
> Dne pá 29. 10. 2021 20:17 uživatel Petr Zahradník <clexpert na clexpert.cz>
> napsal:
>
> Dnes jsem nesl jednu zásilku na poštu a druhou do Zásilkovny. Tak jsem to
> změřil. Na poště mi předání trvalo 45 sekund, než se uvolnilo okénko, kam
> jsem mohl zásilku vložit. V Zásilkovně jsem čekal 7,5 minuty, než pokladní
> odbavila předchozího zákazníka, a dále 1,5 minuty, než zásilku pípla do
> systému. Zásilka poštou bude u zákazníka v pondělí, zásilka Zásilkovnou
> bude u zákazníka nejdříve v úterý. Dále jsem zásilku vyzvedával, už jsem
> tedy byl na řadě, přesto jsem čekal 3,5 minuty, než ji přinesla odkudsi
> hodně zezadu.
>
>
>
> Mimochodem, občas si nechávám poštovní zásilky ukládat v Balíkovně,
> protože třeba mám cestu kolem nebo nebudu odpoledne doma nebo chci zásilku
> dřív. Do Balíkovny přijde zásilka už ráno. Ještě než vstanu, většinou tak
> mezi 8. a 10. hodinou, spíš k té osmé. Do Zásilkovny později odpoledne.
> Dnes SMS přišla v 15:57.
>
>
>
> Zásilka D+1 s ULN2803A byla odeslána a přišla včas. Zeptej se Oty. Pivo
> nechci, vypij si ho na počest České pošty. Starobrno stejně nepiju 😊
>
>
>
> Petr Zahradník, počítačový expert
>
> e-mail: clexpert na clexpert.cz
>
> mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
>
> http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
>
> Petr Zahradník, Computer Laboratory
>
> Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
>
>
>
> *From:* Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> *On Behalf Of *Jindrich Fucik
> *Sent:* Friday, October 29, 2021 7:30 PM
> *To:* HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> *Subject:* RE: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni zasilek)
>
>
>
> Ja se taky nemusim bat. Ja to mam s jistotou.
>
> Viz napriklad ta zasilka, co jsem tu s ni machroval minule. Pokud mas jeji
> tracking, tak si ho prohledni.
>
> Zasilka byla podle posty dorucena 20.10. Tak jsem ji 21.10. Zacal hledat.
> Pak mi ji 22.10. Donesli s tim, ze se nekdo spletl. V trackingu pribila
> radka s telefonnim cislem misto informace.
>
>
>
> A ted otazka. Kolik jsem dostal vyjadreni? A kolikrat se nekdo omluvil?
>
>
>
> Mimochodem, tu zasilku D+1 jsi uz odeslal?
> ---------- Původní e-mail ----------
> Od: Petr Zahradník <clexpert na clexpert.cz>
> Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 28. 10. 2021 22:47:07
> Předmět: RE: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni zasilek)
>
> Zásilkovnu i přes problémy, které s ní jsou, zákazníkům nabízím. Ano,
> vyžaduji adresu sídla/bydliště pro daňový doklad. Pro Zásilkovnu to potřeba
> není, pokud se jedná o doručení na výdejní místo.
>
> V době covidu, kdy byly provozovny zavřené, to byl velký vopruz. V Ústí
> nad Labem máme víc výdejních míst a většina z nich byla nepoužitelná. Ta
> místa buď rovnou zavřela nebo omezila otvírací dobu třeba na hodinu denně.
> Navíc se každou chvíli měnila situace, místa zavírala, zásilky se různě
> přesouvaly a byl v tom bordel. Takže jsem na tu dobu Zásilkovnu na svém
> webu vypnul, protože mi tu zbylo snad jedno slušné místo.
>
> V porovnání s Českou poštou nic moc. Česká pošta trochu zkrátila otvírací
> dobu a vše fungovalo výborně.
>
> Když porovnám můj komfort jako odesílatele, tak Česká pošta vítězí. Data
> do systému dostanu ještě lépe, samozřejmě že elektronicky, pošta má API. Na
> poštu přijdu a hodím tam balíky bez front. Tedy ještě rychleji než v
> Zásilkovně. A nemusím se bát, že mi zásilku ztratí nebo zapřou. To u
> Zásilkovny ano.
>
> Petr Zahradník, počítačový expert
> e-mail: clexpert na clexpert.cz
> mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
> http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
> Petr Zahradník, Computer Laboratory
> Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of David Obdrzalek
> Sent: Thursday, October 28, 2021 8:30 PM
> To: Hw-list na list.hw.cz
> Subject: Re: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni zasilek)
>
> Pokud se posílá Zásilkovnou na výdejní místo, vyplňuje se povinně číslo
> objednávky, jméno, {email a/nebo telefon}, hodnota, hmotnost.
>
> Možná, že v eshopech se adresa vyžaduje, protože tak to prostě doteď
> vždycky bylo, tak by to někdo musel upravit, že pro tenhle typ doručování
> to není potřeba, což by stálo peníze a čas a nebezpečí rozvrtání eshopu a
> za ten opruz to té firmu nestojí.
> A možná i pro generování faktur pro běžnou identifikaci kupujícího.
> (neobhajuji, nehádejte se se mnou, že to není potřeba)
>
> Zásilkovna je i pro podání pohodlná, malé věci se dají podat v téměř
> každém výdejním místě, kterých je teď fakt hodně hlavně ve městech - v
> lockdownu to bylo pro obchody výhodné, mohli mít otevřeno a měli aspoň
> nějakej kšeft, jestli to tak vydrží, kdo ví (teda doufám, že ten lockdown
> už nevydrží). Jen jednou se mi stalo, že mi to odmítli přijmout, že už jsou
> plní, ale spíš to byla lennost prodavače-zaměstnance v té trafice, bednu
> měl poloprázdnou, nehádal jsem se, jen jsem si řekl že holt dám vydělat
> jinému o dům vedle (kde jsem teda musel nejdřív naučit kuchaře, jak se
> zásilky přijímají, protože doteď je jen vydával a kolega co to umí byl pryč
> :-) ale pak jsem se tam i dobře naobědval)
>
> Doručení nemusí být nutně rychlé - už se mi párkrát stalo, že jsem něco
> posílal, ráno jsem to odevzdal a až o dva dny později se v systému
> objevilo, že to Zásilkovna přijala. Mezitím to leželo na tom výdejním
> místě, kam svoz Zásilkovny zřejmě nejezdí denně. Sice jsem viděl, že to
> odpípli, ale stav se tomu nezměnil, až když to předali tomu svozu, kdy
> zároveň naskočil příjem na podacím místě a stav se změnil z čekáme na
> předání zboží na na cestě (nebo jak to tam mají), každopádně pro zákazníka
> to vypadalo, že to zdržuje odesílatel. Případně se tam objeví, že to na
> výdejním místě přijali, ale do depa to dorazí až o několik dní později a
> podobně i na cílové straně, několik dní mezi posledním expedičním depem a
> výdejním místem nebo rozvozem není výjimečné. A taky to může skončit na
> jiném výdejním místě, než se zadá, stejně tak při doručování na adresu to
> po "adresát nezastíižen" někam přesměrujou. Ale zatím to vždycky nakonec
> dopadlo dobře a nic se mi neztratilo. Při podávání tak je největší výhoda,
> že pokud si předem vytisknu samolepku, tak podání samé je na dobrý den,
> tady je zásilka do Zásilkovny, nashledanou, přičemže se to na místě neplatí
> a časem přijde faktura. Fronta může být na poště i v jiném krámu, akorát že
> při podávání pro Zásilkovnu obvykle není potřeba tu frontu stát a jen se to
> podá prodavači a je to (zato na výdej jsem jednou stál frontu 35 minut a to
> jim to tam frčelo jak na drátkách, ale tak to v obchodě na sídlišti v
> podvečer holt snadno nastane). Jak to je s podáním na depu nevím, to mám z
> ruky.
>
> D.O.
>
> On 28 Oct 2021 at 19:26, Pavel Hudecek wrote:
> > Ono i kdyby to stálo víc, tak ten komfort je nesrovnatelnej. Nevím jak
> > je to jinde, ale tady mám pobočku zásilkovny 30 m a když se vydám
> > kterýmkoli směrem, budou do 100 m dvě. Takže si můžu vybrat blíž, nebo
> > třeba delší pozdější/dřívější otvírací dobu.
> >
> > Konkurence balíkovna nebo weido, je zanedbatelná.
> >
> > Zajímalo by mě, jak je to ze strany odesilatele, zda zásilkovna
> > požaduje adresu příjemce. Přijde mi otravné, že jí všude chtějí
> > vyplnit. Dávám tam vymyšlenou a do poznámky píšu, že je to zbytečné a
> otravné a že např.
> > Alze stačí mail a telefon.
> >
> > PH
> >
> > Od: Jan Kuba
> > Asi to není optimální, ale já Zásilkovně držím palce. Možná to
> > zoptimalizují... :-) Díky dceři, která ji už využívá dlouho jsem teď
> > poslal cca 20 balíků zásilkovnou a žádný problém zatím nebyl.
> > Úžasné je, že balík je podaný během půl minuty. Vždycky když jdu na ČP
> > , tak si nechávám tak 20 minut rezervu na čekání. A zjišťuji, že
> > většina zákazníků Zásilkovnu preferuje hlavně kvůli ceně.
> >
> > čt 28. 10. 2021 v 17:56 odesílatel René Damek <rene.damek na gmail.com>
> napsal:
> > Ergonomie dostává na prdel, alespoň z mého pohledu. Zvedat něco po
> > ramena a strkat to kamsi s nataženýma rukama, ani za zlatý prase.
> > RD
> >
> > st 27. 10. 2021 v 22:53 odesílatel Petr Zahradník
> > <clexpert na clexpert.cz>
> > napsal:
> > Ahoj přátelé,
> >
> > vraťme se na chvíli od nedostatku čipů k fungující elektronice.
> > Konkrétně k robotice. Zásilkovna s velkou slávou nasadila toto:
> >
> > https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/roboti-depo-trideni-zasilek-zas
> > ilkovna.A2110
> > 25_114608_ekoakcie_vebe
> >
> > Takhle vypadá nasazení podobných robotů v cizině:
> >
> > https://www.youtube.com/watch?v=jwu9SX3YPSk
> > https://www.youtube.com/watch?v=hzxlDE95XcY
> >
> > Co si o tom myslíte?
> >
> > Když se podívám na video Zásilkovny a porovnám ho s videi z ciziny,
> > tak na první pohled vidím, že ti chudáci zaměstnanci zvedají zásilky
> > ze země do výšky prsou, zasouvají je dopředu na roboty a rovnají je
> > opatrně na ten jejich pás. Musí to být pěkná pakárna. V cizině to mají
> > naopak, lidská práce se zásilkou je mnohem snazší. Zásilky lezou shora
> > a lidé je rychle hází na roboty dolů.
> >
> > Navíc si říkám, že kdybych to rozhodoval já, pořídil bych normální
> > pásovou třídicí linku. Tedy takhle, abych to upřesnil. Kdybych si
> > chtěl hrát, pořídil bych si autíčka, to ano. Ale kdybych chtěl něco,
> > co je velmi efektivní a rychlé, pořídil bych tu pásovku.
> >
> > Petr Zahradník, počítačový expert
> > e-mail: clexpert na clexpert.cz
> > mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
> > http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz Petr Zahradník,
> > Computer Laboratory Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
> >
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20211030/a6535f05/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list