Re: Zásilkovna... bylo: (Re: Roboticke trideni zasilek)

David Obdrzalek David.Obdrzalek na mff.cuni.cz
Čtvrtek Říjen 28 20:30:03 CEST 2021


Pokud se posílá Zásilkovnou na výdejní místo, vyplňuje se povinně číslo objednávky, 
jméno, {email a/nebo telefon}, hodnota, hmotnost.

Možná, že v eshopech se adresa vyžaduje, protože tak to prostě doteď vždycky bylo, 
tak by to někdo musel upravit, že pro tenhle typ doručování to není potřeba, což by 
stálo peníze a čas a nebezpečí rozvrtání eshopu a za ten opruz to té firmu nestojí. 
A možná i pro generování faktur pro běžnou identifikaci kupujícího. (neobhajuji, 
nehádejte se se mnou, že to není potřeba)

Zásilkovna je i pro podání pohodlná, malé věci se dají podat v téměř každém výdejním 
místě, kterých je teď fakt hodně hlavně ve městech - v lockdownu to bylo pro obchody 
výhodné, mohli mít otevřeno a měli aspoň nějakej kšeft, jestli to tak vydrží, kdo ví 
(teda doufám, že ten lockdown už nevydrží). Jen jednou se mi stalo, že mi to odmítli 
přijmout, že už jsou plní, ale spíš to byla lennost prodavače-zaměstnance v té 
trafice, bednu měl poloprázdnou, nehádal jsem se, jen jsem si řekl že holt dám 
vydělat jinému o dům vedle (kde jsem teda musel nejdřív naučit kuchaře, jak se 
zásilky přijímají, protože doteď je jen vydával a kolega co to umí byl pryč :-) ale 
pak jsem se tam i dobře naobědval)

Doručení nemusí být nutně rychlé - už se mi párkrát stalo, že jsem něco posílal, 
ráno jsem to odevzdal a až o dva dny později se v systému objevilo, že to Zásilkovna 
přijala. Mezitím to leželo na tom výdejním místě, kam svoz Zásilkovny zřejmě nejezdí 
denně. Sice jsem viděl, že to odpípli, ale stav se tomu nezměnil, až když to předali 
tomu svozu, kdy zároveň naskočil příjem na podacím místě a stav se změnil z čekáme 
na předání zboží na na cestě (nebo jak to tam mají), každopádně pro zákazníka to 
vypadalo, že to zdržuje odesílatel. Případně se tam objeví, že to na výdejním místě 
přijali, ale do depa to dorazí až o několik dní později a podobně i na cílové 
straně, několik dní mezi posledním expedičním depem a výdejním místem nebo rozvozem 
není výjimečné. A taky to může skončit na jiném výdejním místě, než se zadá, stejně 
tak při doručování na adresu to po "adresát nezastíižen" někam přesměrujou. Ale 
zatím to vždycky nakonec dopadlo dobře a nic se mi neztratilo. Při podávání tak je 
největší výhoda, že pokud si předem vytisknu samolepku, tak podání samé je na dobrý 
den, tady je zásilka do Zásilkovny, nashledanou, přičemže se to na místě neplatí a 
časem přijde faktura. Fronta může být na poště i v jiném krámu, akorát že při 
podávání pro Zásilkovnu obvykle není potřeba tu frontu stát a jen se to podá 
prodavači a je to (zato na výdej jsem jednou stál frontu 35 minut a to jim to tam 
frčelo jak na drátkách, ale tak to v obchodě na sídlišti v podvečer holt snadno 
nastane). Jak to je s podáním na depu nevím, to mám z ruky.

D.O.

On 28 Oct 2021 at 19:26, Pavel Hudecek wrote:
> Ono i kdyby to stálo víc, tak ten komfort je nesrovnatelnej. Nevím jak je to
> jinde, ale tady mám pobočku zásilkovny 30 m a když se vydám kterýmkoli
> směrem, budou do 100 m dvě. Takže si můžu vybrat blíž, nebo třeba delší
> pozdější/dřívější otvírací dobu.
> 
> Konkurence balíkovna nebo weido, je zanedbatelná.
> 
> Zajímalo by mě, jak je to ze strany odesilatele, zda zásilkovna požaduje adresu
> příjemce. Přijde mi otravné, že jí všude chtějí vyplnit. Dávám tam
> vymyšlenou a do poznámky píšu, že je to zbytečné a otravné a že např.
> Alze stačí mail a telefon.
> 
> PH
> 
> Od: Jan Kuba
> Asi to není optimální, ale já Zásilkovně držím palce. Možná to
> zoptimalizují... :-) 
> Díky dceři, která ji už využívá dlouho jsem teď poslal cca 20 balíků
> zásilkovnou a žádný problém zatím nebyl.
> Úžasné je, že balík je podaný během půl minuty. Vždycky když jdu na ČP ,
> tak si nechávám tak 20 minut rezervu na čekání. A zjišťuji, že většina
> zákazníků Zásilkovnu preferuje hlavně kvůli ceně.
> 
> čt 28. 10. 2021 v 17:56 odesílatel René Damek <rene.damek na gmail.com> napsal:
> Ergonomie dostává na prdel, alespoň z mého pohledu. Zvedat něco po ramena a
> strkat to kamsi s nataženýma rukama, ani za zlatý prase.
> RD
> 
> st 27. 10. 2021 v 22:53 odesílatel Petr Zahradník <clexpert na clexpert.cz>
> napsal:
> Ahoj přátelé,
> 
> vraťme se na chvíli od nedostatku čipů k fungující elektronice. Konkrétně k
> robotice. Zásilkovna s velkou slávou nasadila toto:
> 
> https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/roboti-depo-trideni-zasilek-zasilkovna.A2110
> 25_114608_ekoakcie_vebe
> 
> Takhle vypadá nasazení podobných robotů v cizině:
> 
> https://www.youtube.com/watch?v=jwu9SX3YPSk
> https://www.youtube.com/watch?v=hzxlDE95XcY
> 
> Co si o tom myslíte?
> 
> Když se podívám na video Zásilkovny a porovnám ho s videi z ciziny, tak na
> první pohled vidím, že ti chudáci zaměstnanci zvedají zásilky ze země do
> výšky prsou, zasouvají je dopředu na roboty a rovnají je opatrně na ten
> jejich pás. Musí to být pěkná pakárna. V cizině to mají naopak, lidská
> práce se zásilkou je mnohem snazší. Zásilky lezou shora a lidé je rychle
> hází na roboty dolů.
> 
> Navíc si říkám, že kdybych to rozhodoval já, pořídil bych normální
> pásovou třídicí linku. Tedy takhle, abych to upřesnil. Kdybych si chtěl
> hrát, pořídil bych si autíčka, to ano. Ale kdybych chtěl něco, co je velmi
> efektivní a rychlé, pořídil bych tu pásovku.
> 
> Petr Zahradník, počítačový expert
> e-mail: clexpert na clexpert.cz
> mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
> http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
> Petr Zahradník, Computer Laboratory
> Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 





Další informace o konferenci Hw-list