Roboticke trideni zasilek

Čtvrtek Říjen 28 08:47:10 CEST 2021

On 27 Oct 2021 at 22:50, Petr Zahradník wrote:
> Jo, jo, taky mi přišlo, že s ty balíky zbytečně shazují z výšky. Ale tak
> je fakt, že lidi s nimi jistě hází daleko hůř  Prostě neřeší, že by
> ty skluzy mohli dát trochu víc, možná se jim to u malých balíků sekalo.
Mě to teda drásá, přijde mi to zbytečné. S desetikilovým balíkem to už šlehne dost.

> Stejné krabice samozřejmě v praxi mít nebudou, tohle asi mají jen na ukázku.
Tak je jasný, že zveřejňovat video z ostrého provoz se jim nechce (pokud už v něm
vůbec jsou), čili tam může být i hromada dalších potíží a neefektivit, než jsme si
všimli my.

> Nicméně to nedokáže přepravit například tubus. Ale ty oni ani neberou.
> Zásilka musí být hranatá a musí být do 5 kg, maximálně do 10 kg. Rozměry
> mají také dost omezené.
U Zásilkovny jsou i ty nadměrné zásilky, včetně tubusu, ale pořád max. 10kg a součet
rozměrů 150cm. Větší věci holt jinudy, třeba PPL.

> Také mě napadlo, že nebudou první v Evropě, ale možná i ano.
Stačí najít vhodný benchmark a jsi nejlepší. Takhle žluté a navíc kamarády tu prostě
asi nikdo nemá :-)

> Já to viděl v
> Asii, tam to má kdekdo. V Evropě robotizuje Amazon, přesně jak píšeš, ale
> ten tu bude mít jen ty regálové. A protože to říkají vyloženě o
> třídění zásilek, tak by možná ani tyto zásilkovky nebrali v potaz. Asi to
> myslí jen na dopravce. A určitě to žádný dopravce v Evropě nemá, protože
> všichni mají velké rychlé pásové a válečkové linky. Roboty autíčka budou
> mít továrny a distribuční sklady.
Hlavní bude nejspíš ta flexibilita. Tohle se dá převézt velice snadno do libovolné
jiné stodoly, větší či menší, ani tam nemusí být rozumná podlaha. Ten regálovitý
systém se snadno přestaví a doplní na libovolnou i netriviální plochu a zbytek je už
jen naklikat to do mapy. A navíc ani není potřeba vysvětlovat lidem, kam co patří,
prostě jen strkají na pás balíky z klece nebo rovnají do klece a plnou klec si pípne
a odveze paleťákem na příslušnou rampu a hotovo. Libovolnou výjimku pořeší jeden
maník v řídící místnosti, aniž by to lidem musel říkat, stejně tak přebalení už
vybavené klece, prostě jiný maník jezdí s paleťákem a dostává pokyny z které rampy
kterou klec dovézt na příjem.

> Jinak na blogu jsem se dočetl, že už to řeší 3 roky a ještě tam ani nemají
> vážení a skenování. To prý zase za další roky.
Skenování tam mají, není to sice moc vidět, ale nad každým člověkem, co tam balíky
strká, je nějaká čtečka a jinak s tím ty lidi nic dalšího nedělají (a na robotech
čtečky nejsou). Shora na balíky není skoro vidět, na pár místech ve videu jsem si
ale všimnul samolepky v rohu horní strany.

Každopádně mi to přijde jako pěkný počin a i když na tom i zvenku vidím hromadu
trablů, fandím jim.

D.O.