RE: Kondenzátor

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Říjen 26 22:25:43 CEST 2021

Tak ty praskaly i samy od sebe, ve skladu. Mám za to, že jako dítě jsem jich viděl „nových“ plné pytlíky.

PH

Od: Václav Ovsík
To byly asi ty kondenzátory MP - metalizovaný papír, ne? Ve starých
rádiích za mého mládí, to byly takové ty hnědo / béžové válečky. Pak
jsem potkal i modré a zelené. Při průrazu se ta proražená část odpařila.
Možná to měli pořešené nějakou chemickou reakcí. Ale po nějakém kvantu
průrazů začal uvnitř narůstat tlak a nakonec ten kondík puknul. Asi
fungoval dál s menší kapacitou, ale byl prostě nepěkně prasklej. :-)
Podélně i po obvodu…