Kondenzátor

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Úterý Říjen 26 16:05:00 CEST 2021

On Mon, Oct 25, 2021 at 09:18:16PM +0200, Vláďa Anděl wrote:
> Takzvané samoregenerační kondenzátory. Prorazí se dielektrikum, okolo se
> udělá díra v pokovení a tím se zkrat odstraní. Když nám to takhle
> vysvětlovali ve škole, taky jsem nechápal, kam se ten hliník ztratí. No asi
> zoxiduje a tím se stane nevodivý? Nebo se sleje do kuliček?

To byly asi ty kondenzátory MP - metalizovaný papír, ne? Ve starých
rádiích za mého mládí, to byly takové ty hnědo / béžové válečky. Pak
jsem potkal i modré a zelené. Při průrazu se ta proražená část odpařila.
Možná to měli pořešené nějakou chemickou reakcí. Ale po nějakém kvantu
průrazů začal uvnitř narůstat tlak a nakonec ten kondík puknul. Asi
fungoval dál s menší kapacitou, ale byl prostě nepěkně prasklej. :-)
Podélně i po obvodu…
--
Zito