mereni spotreby elektriky - navazani na velkoobchodni ceny

Sobota Říjen 23 16:45:43 CEST 2021

Koukal jsem u ČEZu na ceny elektriky pro soláry a ono to není úplně tak,
jak jsem si představoval. Tohle mě nalákalo
https://www.cez.cz/cs/technologie/fotovoltaika/elektrina-pro-solary
poslat energii ven, pak si ji vybrat a odečte se to. Píšou tam na konci,
že ten + a - se posčítá za rok. To by šlo.

Jenže tady je to trochu jinak.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjOk_yq1eDzAhXIwKQKHUHSALYQFnoECA0QAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.cez.cz%2Fedee%2Fcontent%2Ffile%2Fpece-a-podpora%2Fcez-faq_elektrina-pro-solary_a4_201704.pdf&usg=AOvVaw29UVA87fM4ex7xUgOue9sI
(přímo na webu ČEZ se mi nepovedlo ten odkaz najít a uložit).

Za vyrobenou a nespotřebovanou energii počítají slevu 40% na odebranou
energii a elektroměr odečítají měsíčně. Z toho nevím, jestli případný
přebytek počítají za ten měsíc a např. během dne, když to půjde tam a
zpátky, se to odčítá? Nebo pokud se elektroměr točí opačně, započítá to
vždycky s tím koeficientem na 40% slevu? Takže na nějakou myšlenku, že
energii dodanou v létě si vyberu v zimě, mohu asi zapomenout.

Ještě nevím, za jakých podmínek si to mohu nainstalovat sám. ČEZ chce za
systém 3KWp na klíč 150KKč. Je tam snad 10 300W panelů po cca 3000 a
měnič za 28000 Kč.  Dát 90000 za instalaci je trochu dost.
Tady v brožurce u hasičů
https://www.hzscr.cz/soubor/firefve-brozura-a5-final-web-pdf.aspx jsem
našel, že instalaci může provádět jen firma s certifikací pro FVE -
takže když mám §8 z padesátky, nemohu si to zapojit sám a pak na to
pozvat revizáka?
Ach jo, a tak jsem se pro soláry nadchnul...

Anděl