OT: uchycení solárních panelů na ploché střeše

Čtvrtek Říjen 21 13:18:05 CEST 2021

Dobrý den,

uvažuju dát u přítelkyně na střechu nějaké solární panely a chtěl bych
je nastavit dost na výšku, aby dávaly pokud možno něco i v zimě. Jenže
má plochou střechu, panely tam budou dost vyčnívat. Má s tím někdo
zkušenosti? Skladba střechy (dům stavěný před 40 lety) je:

hurdisky, 2 cm cementový potěr, parozábrana, plynosilikát 10 cm,
lepenka, škvárobeton ve spádu 15 cm, cementový potěr 4 cm a na vrchu
lepenka. Střechu nám budou zateplovat, na polystyrén budou dávat nějakou
svařovanou střešní fólii.

S jakými silami se dá u panelu téměř na stojato asi počítat? Když jsem
se díval na něco o zateplování střechy, tak oni to snad taky kotví k
původnímu povrchu. Lze 4 cm cementový potěr brát jako betonovou desku,
která něco vydrží i na tah? Předpokládám, že železo v tom není. Mám od
nich chtít, aby na střeše udělali nějaké kotvící body, ke kterým bych
konstrukci s panely přišrouboval? Nebo jak se taková věc řeší?

Anděl