RE: elektrizující rybníček

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Říjen 19 19:42:26 CEST 2021

Jé to musí bejt hezký. Kdybych tohle pořídil k nám na dvůr, určitě by se našlo dost příznivců i dost odpůrců, co by je vodní zvuky nesnesitelně rušily:-)

Zkusil bych nejen vůči hromosvodu, Ale i vůči šroubováku zabodnutému do země u jezírka.

PH

Od: Petr Zapadlo
zkratku na typ soustavy nevím, ale je to běžná třídrátová soustava s
rozděleným PE a N.

S tím nulákem se omlouvám, měl jsem použít výraz PE (máte pravdu)

Stejnosměrný proud tam netekl, ani napětí tam nebylo. Vše bylo
střídavé.  Koleje se cca 100m, ale je to trať  Praha-Přerov, tj DC3kV.

Kousíček vedle je hromosvod, až tam pujdu příště změřím napětí mezi PE a
hromosvodem.

To čerpadlo není úplně drobeček, vede z něho trubka o průměru asi 8cm -
vytváří to iluzi potoku, jezírko je ve svahu, tak jsou tam nad jezírkem
takové malé kaskády a v nich vodopádky. A Aby to stálo za to, tak tam
musí nějaká voda téci.

Petr