Re: elektrizující rybníček

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Úterý Říjen 19 12:15:36 CEST 2021

Zdravím,

čerpadlo zkusím při nejbližší návštěvě fyzicky z vody vytáhnout, ale jak
jsem psal - bylo odpojeno chráničem, tj jak fáze tak i pracovní zem.

Ano, vlakové koleje jsou poblíž - cca 100m, ale proud byl pozoruhodně
stabilní bez ohledu na to, co zrovna po kolejích jelo.

Ten zemní gradient zkusím změřit, to mě nenapadlo.

Nicméně zajímavý a podstatný je také proud, který protéká vodou a
vytváří tak "krokové napětí"   - o tom naprosto netuším, kde by se mohl
brát.

Díky

Petr