Re: [OT] vyplnění DIČ na Aliexpresu

Středa Říjen 13 22:40:35 CEST 2021

Věci ze starších objednávek mi mizejí stejně jako jejich prodejci, je potřeba si
všechno postahovat/vytisknout okamžitě.

Dřív to bylo i pro účetní celkem použitelné, u objednávky stačil ten souhrn s
vyčíslením zboží, cen a dopravy a u každého prodejce se dal stáhnout nějaký dokument
o jeho registraci (pravda, zčásti rozsypaný čaj a zčásti nicneříkající text, navíc
občas název prodejce typu "Pretty Kitty" vzbuzoval u úřednic poněkud nedůvěru, ale
nějaký dokument to byl, tak co). Samozřejmě kdyby na tě zaklekli, tak ti nepomůže
nic.

Evropským DPH to zatížené nebylo a přes celnici to prošlo buď díky malým částkám
nebo jsme si větší věci proclili sami (museli - to Číňan neřešil, ale na vstupu to
ČP nebo jiný dopravce zastavil). Teď se objednávky do 150€ zdražily o 21%, které
jsou sice označené jako evropské DPH, ale do vratky DPH to použít nejde, protože z
vně EU to má být pro firmu bez a i když to přijde zevnitř EU ale z jiného státu, tak
to má jít v režimu reverse charge, tedy taky bez DPH. To ale firma pochopitelně
zpátkuy nedostane - od Českého státu určitě ne (odvedl jsi to jinam) a ani Číňan to
řešit nepotřebuje, když ti to nevrátí, tak dostane 21% navíc, tak proč by to měnil;
chceš, ber, nechceš, neber, žádnou páku na něj nemáš.

D.O.