OT: zemni kolektor pro TC pro vytapeni skleniku

Úterý Říjen 12 22:29:44 CEST 2021

Jej, to bych musel dělat obrovskou jámu. Ty slinky chtějí hloubku tak
1,5 m a kdybych počítal průměr 0,5 m (1,5 m trubky na jednu smyčku), a
že se budou o třetinu průměru překrývat, na těch 10 m trubky bych
potřeboval jámu 0,5 x 5 m. Takhle vyrýpu 3 m výkopu hlubokého na dva
rýče a když se zadaří a nebude tam moc tvrdá hlína, mám na zemní vrták
navařený konec z SDCC vrtáku a dalo by se to vyvrtat i vrtačkou do zdí.
Od instalace TČ mi zbyl nějaký gerofrost, tak ho tam naleju. K tomu
akvaristické čerpadýlko, expanzku z plastového kanystříku a je to hotové
:-)

Ta hustá voda - to takhle houstne voda s lihem, nebo s glykolem?
Přítelkyně má vrt v blbé hornině, jílovec a slínovec až do 70 m bez
vody. Na konci zimy bylo ve vrtu -6 st. a podle teplotního spádu přes TČ
to vypadalo, že toho tam teče pořád stejně.