rozdil C++ a C#

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pondělí Říjen 11 11:25:57 CEST 2021

Problém je v tom, že v C++ dělají v poslední době lidi, kteří přešli z
jiného jazyka a snaží se pak chovat se zde stejně jako v jazyce
původním. Pokud dodržujete původní koncept C++, tj. zapouzdření dat a
metod do tříd a vytvoříte rozumnou hierarchii tříd, dá se udržet čitelný
i poměrně rozsáhlý projekt (např. framework Qt).
STL má některé šablony, které jsou použitelné i na bare-metal (např.
std::atomic), většinou ale vytváří data na haldě, což se pak moc
používat nedá, s haldou se moc nešetří.
Pokud děláte projekty fungující pod klasickým OS, který používá
virtuální paměť, stejně jazyk funguje jen jako lepidlo, kterým klížíte
dohromady nějaké sofistikované knihovní funkce. Pak jsou důležitější
právě ty knihovny. Proto doporučuji ten python  - prostá stavebnice z
funkčních bloků trochu stmelených jazykem.

Mrazík