[OT] vyber elektrocentraly

Josef Dvoracek josef.dvoracek na gmail.com
Středa Říjen 6 12:54:24 CEST 2021

Doplnil bych Vás, že ohledně zmiňovaných mobilů a notebooků jde fungovat
i na poměrně hloupé centrále, kterou kdesi mám.
Spínaný zdroj si AC elektřinu usměrní a přechroustá na požadovaný
výstup, alespoň na mém adaptéru je napsáno, že pobere napětí už od 100 V.

Poznatky k provozu:

Co se mi osvědčilo na "homeofficování na centrále" - z centrály dobíjet
"velký" aku (12V) patřičnou nabíječkou, z aku si přes DC/DC zdroj (auto
zásuvka12V <-> USB-C) napájet laptop.

Při běhu centrály dobít všechno co jde, jde o to minimalizovat čas běhu,
i při nízkém odběru je spotřeba paliva poměrně vysoká, cena za kwh je
(alespoň u dané hloupé 2T centrály) naprosto vzdálená energii ze
zásuvky, zejména, započítám li svůj čas na cestování pro palivo s
kanystry atp.

Dvojtaktní motor při kontinuálním běhu kontinuálně smrdí a hlučí.

jd