[OT] vyber elektrocentraly

Středa Říjen 6 08:25:43 CEST 2021

To už i v lednicích se dává invertor? Pokud vím, u TČ je pro invertor
jiný kompresor, který řeší mazání při nízkých otáčkách. U TČ úžasná věc,
když se topí do radiátorů a nepotřebujete akumulační nádrž. U lednice mi
ten smysl uniká, snad jen o malinko vyšší účinnost za cenu asi o dost
dražšího řešení. Ale dovedu si představit, že rozběhový proud dam bude
mnohem nižší, než u asynchronního motoru. Přece jen zastavený
asynchronní motor je v podstatě trafo nakrátko.

Anděl