RTL-SDR a letecké pásmo

Ota Herm ota na herm.cz
Úterý Říjen 5 21:23:08 CEST 2021

Dobrý večer,
rád bych si vyzkoušel nějaký experiment s příjmem letecké komunikace, tedy
pásmo 118 MHz až 136 MHz. Zatím se velmi nedaří, nechytím zatím skoro nic.
Proto bych zde rád požádal zkušenější o radu. Předpokládám, že asi dělám
zcela začátečnické banální chyby.

Pořídil jsem sadu RTL-SDR V3 včetně dipólové antény a takto nechytil nic.
Usoudil jsem, že je to rušené z jiných pásem a sehnal ještě pásmovou
propust BPF-AIR a nízkošumový předzesilovač LNA-AIR-B. Moc se to ale
nepomohlo. Teď takřka na hraně detekce slyším na 123,030 MHz Vodochody
RADIM, ale je to na hraně srozumitelnosti utopené ve velmi silném šumu.
Přitom mám Vodochody prakticky v viditelnosti a vzdálenosti 14 km.
Program používám AirSpy SDR# Studio.

Je problém v anténě? Dokážete doporučit vhodnější? Preferoval bych něco
menšího charakteru, co nejvíce skladné a mobilní. Stavět stožár na střeše
aktuálně nemám v plánu.

Nebo je to RTL-SDR celkem k ničemu pro tento účel?

Předem díky za rady!
Ota