[OT] - navazani na velkoobchodni ceny

Sobota Říjen 2 09:00:38 CEST 2021

když ta kogenerace je v malém asi problém. Mít v baráku nastartovaný
motor z auta, to pořádně neodhlučníte. Pokud budete topit jen ztrátovým
výkonem toho motoru, budete vyrábět elektriku, na kterou musíte mit
vyřízené povolení podobně jako na soláry a dodávat ji za nevýhodných
podmínek. Pokud vyrobenou elektriku použijete na pohon kompresoru TČ,
dostáváte se do oblasti malých výkonů a odhadoval bych to tak na motor
ze sekačky. 10 KW TČ s COP 5 (voda-voda, zem-voda a topit do podlahovky)
potřebuje 2 KW. Ideální by bylo bez převodu přes elektriku, kompresor
mít na hřídeli toho motoru. Jenže se obávám, že tohle neutěsníte proti
úniku chladiva a rozhodně na to nemůžete použít kompresor určený pro TČ.
Ale stejně se vám z toho stává strojovna, o kterou se musíte starat.
Kogenerační teplárnu jsem viděl v Čelákovicích, ale tehdy taky říkali,
že ji pořídili jen proto, že na ni dostali dotaci.
Anděl