zabraneni vysrazeni vlhkosti na stene - vypocet rosneho bodu

Pondělí Listopad 29 18:54:54 CET 2021

U přítelkyně řešíme podobný problém, jenže v místnosti, kterou používáme
jen pro odkládání věcí a proto se tam netopilo. Na jaře jsme objevili
obrovský flek schovaný za závěsem. Je to 40 let starý barák ze škváráků
a bez izolace, s plochou střechou a dokonce jsme zjistili, že boční
stěny (jedna úplně bez oken, druhá jen s okýnky záchod a koupelna) jsou
třicítky. Dokud tam děda topil uhlím, topilo se všude a bylo tam
minimálně 25 st,  problémy nebyly. Pak když děda nemoh s uhlím a dali mu
tam elektrokotel, topilo se jen někde, protopily se neskutečné peníze a
stejně tam bylo zima.
Teď tam je TČ, pořád se topí jen kde je potřeba. Taky vidím, že by to
chtělo zateplit, ale je to ze všech možností ta nejdražší. On ani ten
vrt nestíhá, na začátku jara v něm bylo -5 st. Ale za léto se to vrátilo
na původní teploty. Takže na střechu dáme soláry, to nám zlevní
elektriku a abychom podpořili vrt, chci tam dát bazénové absorbéry a vrt
přes léto přihřívat. Všechno tohle je možná 5x levnější, než zateplování.

Anděl