Re: Začátky s laserovým ploterem

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Listopad 29 04:24:23 CET 2021

Jen drobnost.
Hledal jsem něco úplně jiného, ale narazil jsem přitom na fotku řezu z
toho svého testu laseru.
Z doby, kdy byl ještě laser ve formě.
Jak už jsem psal dřív, sjedu 5mm pod nulu, udělám 2 čáry, vyjedu o
milimetr, 2 čáry atd., až zase 5mm nad nulu.
V nule jsou ty čáry delší, abych mohl bezpečně určit právě tu nulu.

Ty 2 čáry vedle sebe jsou vždy s odstupem 0.3mm, jednotlivé dvojice čar
pak s odstupem 1mm.
Takže je tam vidět jednak tloušťka řezu. A pak jak s každým milimetrem v
ose Z klesá zaostření.
Protože to jezdí v ose X, tak je to teoreticky ten horší případ, kdy to
řeže tou širší stranou obdélníka.
Běžný kancelářský papír, plný výkon, asi F2000.

Je tam vidět, že rozostření na jedné straně od nuly je jiné než na
druhé, takže by to chtělo nulu poladit o nějakého cca 0.3mm.

PL