Re: Začátky s laserovým ploterem

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Listopad 29 01:55:21 CET 2021

To je na mě takhle navečer fakt složité.
Budou tam rovinné vlnoplochy u nekoherentního záření, kde si prostě
každý foton letí jak se mu líbí a kašle na spolubojovníky?
Ať tak či tak - pokud laser namířím na blízký papír, mám malý obdélník.
Když na ostření nesahám a pustím ho na vzdálenou stěnu, mám prostě velký
obdélník. Nikdy ne čtverec.

S tím CO2 jsme si tedy opravdu nerozuměli. Myslel jsem, že chcete použít
svůj nový polovodičový laser, a na něho navázat optiku z toho CO2 laseru.
Ale Vy chce namontovat trubici s celým tím kolotočem okolo (vn zdroj,
vodní chlazení) na tu chatrnou konstrukci z Al profilů.
A navíc vymyslet nějaké úchyty na zrcátka po cestě.
Tak to bude slušný boj, řekl bych.
A možná jsem posera, ale CO2 laser bych na takhle otevřené konstrukci
neprovozoval.

K měření: výhodu té optické cesty nevidím. Nevýhod vidím několik.
Zejména bude obtížné to nějak zkalibrovat.
U termálního principu je asi výrazně snazší vyrobit přesně definované
množství Jouleova tepla.
Navíc já do toho můžu pražit i na plný výkon a dlouhodobě. A sneslo by
to dokonce i nějaký běžný malý 40 nebo 60W CO2 laser.

Dovolím si ještě zopakovat otázku z minulého postu: bude prosím rozdíl
ve fungování optiky, určené pro nějakou vlnovou délku, v podmínkách jiné
vlnové délky?
Tedy např. optika pro 808nm, provozované na poloviční vlnové délce 405nm.
Děkuji.

PL