RE: vybírám notebook

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Neděle Listopad 28 21:57:03 CET 2021

S Dellem je teď problém, mají nějaký velký kontrakt pro nějakou vládu nebo vlády a nestíhají dodávat na normální trh. Z toho důvodu jsem teď koupil HP a má naprosto hrozný rozložení klávesnice, kde úplně chybí třeba Insert a podobný vtipnosti. S Lenovem mám podobný zkušenosti (s kvalitou), za mě bych doporučil sehnat Dell, klidně i repasovaný, bez problémů vydrží 5-8 let.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Ondřej Kozumplík
Sent: Sunday, November 28, 2021 9:44 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: vybírám notebook

zdraím. SSD už jsou dneska za mě pro NB jediná volba. HDD mám jen v NASu na skladování velkých kvant dat a zálohování.

SSD za ty roky výrobci vychytali, takže bych se životnosti nebál. Když tam bude Samsung tak to je sázka na jistotu.

V domácím stařičkém noťasu mám 240GB Crucial už skoro 8 let a spokojenost.

Co se týče noťasu, kvalita displeje je u levných noťasů skoro vždycky mizerná. Obecně člověk si musí pořádně promyslet, co od toho stroje chce, na co to potřebuje, jak je ta která vlastnost prioritní. Pak zjistí, že to bude stát 100 litrů :) a začne postupně ubírat na nárocích.

Já mám dobré pracovní zkušenosti s HP a DELL. Špatné pak s Lenovo. Většinou to byly noťasy kategorie "pracovní stanice". Takže profi kvalitní a drahé. U toho Lenova byl displej mizerný a celkově se ten stroj choval divně. Haproval, kousal se, přestávala fungovat třeba wifina nebo čtečka otisků apod. U noťasu bratru za 60 tyček nepřijatelné. Před ním jsem měl taky Lenovo a taky to nebyl zázrak. Ale dostal jsem ho chvíli před mým odchodem, takže jsem jej neměl možnost otestovat pořádně.

Moje rada - zkuste do výběru zahrnout třeba repasované pracovní stanice. Můžete tak za mnohem menší peníz získat třeba ten kvalitní displej a pak také HW, který byl před x lety špičkou, takže i dnes by měl zvládnout i nějaké náročnější úlohy.

ataman