RE: Začátky s laserovým ploterem

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Sobota Listopad 27 22:35:15 CET 2021

Já používám tento software, ale je placený:

https://lightburnsoftware.com/

Není drahý. Ale teď mě vytočil. Má možnost dvou aktivací, tedy dva počítače. Jeden mám doma na hlavním počítači, kde si jen třeba něco přednastavím. Prostě pro kontrolu. A pak ho mám na notebooku, který si donesu do kanceláře a na něm pálím. Když jsem tam včera šel, tak jsem si ho doma samozřejmě zapnul, abych provedl aktualizace, protože už nebyl dlouho zapnutý. Vše OK. Přijdu do kanceláře, zapnul jsem ten soft. Všechno v pohodě. Pak jsem tam něco dělal, tak jsem ho zase vypnul. A když jsem ho znovu zapnul, normálně suše zapomněl licenci. Z nějakého důvodu si vygeneroval nové ID počítače. Přitom mezi těmi dvěma spuštěními neproběhl ani reset, vůbec nic. A nešel aktivovat, protože už došly licence. Musel jsem to řešit přes licenční portál, starou licenci deaktivovat (je možno udělat 10 deaktivací, tak jednu už mám použitou). No naštvali mě ti hoši. Ale zase soft je pohodlný. Mám nainstalovaný i ten LaserGRBL, ale vlastně jsem ho vůbec nepoužil, protože jsem hned koupil tento.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Saturday, November 27, 2021 10:21 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Začátky s laserovým ploterem

Dráty - obecný problém, stejně jako i 3D tiskáren.
Třeba namotat spirálu a vymyslet nějaký závěs, třeba pružinový.

SW - stáhnout bezva free program LaserGRBL a ten krmit vektory se formátu SVG.
DXF bohužel neumí, takže je třeba externě převést.

Pokud nechcete používat LaserGRBL (a v elektronice laseru GRBL), tak ten LaserGRBL použít jen pro vygenerování G-kódu z toho SVG, a ten spustit ve stávajícím SW.

PL