Elektromotor do vody

AZe aze na seznam.cz
Sobota Listopad 27 19:38:34 CET 2021

Použití wapky a hadice s tryskou pro čištění kanalizace, umístěnou před ponorným čerpadlem, se mi jeví jako nejschůdnější samodomo řešení, ale narážím na problém s tou vysokotlakou hadicí. Hadice pro wapky se jako prodlužovací nedělají, nejdou zapojit 2 za sebou a zatím jsem nenarazil na nic, co by vyhovovalo. Cenově dostupné jsou hadičky do cca 20 barů, možná by to stačilo, ale jaká bude tlaková ztráta na 80m?
Takže asi vysoký tlak a víc vody. Vypadá to tak, že skutečně oslovím chlapy z VAK (vodovody a kanalizace), kdysi tady čistili starou velkou studnu, ale ten jejich sosák na autě s cisternou byl velký a krátký (odhaduji 20m). Možná mají i něco menšího a delšího. Neudělali žádný binec, vodu si přivezli a co vysáli, odvezli...
aze

From: Jan Kuba
Sent: Saturday, November 27, 2021 6:19 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: Elektromotor do vody

Vrty se čistí tak, že se tam dolů tlačí pod tlakem voda ( hasičská čerpadla a pod. ) a ven vyletí všechno včetně jílu. Je z toho docela pěknej nepořádek okolo...
Nebo sát vodu  povrchovým čerpadlem, to jde pomocí  čerpadla s pomocným výtlakem tedy kdy do studny/vrtu vekou 2 trubky jedna 1" a druhá 5/4", a na konci jsou spojeny ejektorem.
V tomto zapojení se tedy část výkonu povrchového čerpadla vrací do studny a svým tlakem pomáhá čerpadlu vodu sát.
Max. sací výška je v tomto zapojení až 30m.