Stopa laseru

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Listopad 27 17:51:02 CET 2021

Děkuji za zajímavé fotky.
Tak opravdu Váš laser má pěkné gaussovské rozložení výkonu.
A navíc i bez optiky (tj. bez oříznutí okrajů) je ten poměr stran docela
příznivý.

Pokud to ten můj měl taky takhle když byl nový, tak by to vysvětlovalo
ten pokles jeho potence.
Teď mám ten poměr nesrovnatelně horší než Vy.

Zajímavá je i ta Vaše optika. Vypadá to, že čočka dosahuje mimo tubus až
k laseru.
Já mám vstup optiky utopený, takže kraje stopy ten tubus odřízne.
Navíc máte laserovou diodu kompletní, krytovanou. Já ji mám otevřenou.

To mi nebylo jasné na webech, kde se laserové diody prodávají. K čemu je
to dobré.
Mají tam sekci s diodami "lens removed":
https://www.ebay.com/itm/313364792287
(v takovém provedení ji mám v laseru já)
Případně "recapped lens":
https://www.ebay.com/itm/313153222153

Otázkou je, jestli riskovat další peníze a zkusit koupit novou diodu.
Nejsem si jistý, jestli bych dokázal dostat nějak tu původní ven.

Ještě jednou díky.

PL