Zenit 2021 - volba MOSFETu

balu balu na k-net.fr
Sobota Listopad 27 13:05:49 CET 2021

no... perfektne zariadenie samozrejme dokaze navrhnut hocikto. To nijak
nerozporujem.

Ale ked dojde na realitu, tam si uz vela, a inych borcov, vylamalo zuby :-)

Uvediem prakticky priklad. Suciastky si musi zabezpecit 8 statnych
organizacii, dostatocne v predstihu a s obmedzenym rozpoctom. Pred tym,
nez vobec vymyslis co budes navrhovat vies kolko to bude stat. Tak sa
poradis, otvoris jedinu drogeriu, z ktorej dokazu nakupovat a ma rozumny
sortiment (TME) a hladas.

Jedine kriterium v sucasnej situacii je "na sklade" a potom das zoradit
podla ceny vzostupne. Ak je na sklade niecoho aspon 8000 kusov mozes
uvazovat.

Nieco das dokopy, objednas suciastky na prototyp. Medzi tym vypredaju
ten najkritickejsi prvok, lebo niekto potreboval 2700 kusov.

Projekt sa prezentuje osmym komisiam ludi, ktori to budu mat na starosti
v krajoch a musia si na to najst peniaze. Medzi tym vypredaju dalsie 4
polozky z 15-polozkoveho zoznamu. Priama nahrada uz neexistuje,
zapojenie sa musi modifikovat. Cast problemu sa vyrisi tym, ze sa znizia
technicke parametre, z 2A na 1.1A, zo 40V na 30, z minimalnych 3.3 sa
doporuci aspon 5.

V tom momente vytiahnes vlastnych 2000 Eur, aby si nakupil suciastky pre
cele Slovensko a drzis si palce, aby ti to niekto raz preplatil.

Baliky dosli. Treba ich rozoslat. Posta ich neakceptuje, lebo jeden z
nich je o 1cm vacsi ako nejaky imaginarny limit, tak to vratia.

Suciastky dosli na skoly. Par kolegov vyrobi a otestuje stvrtu variantu
obvodu, ci este stale funguje.

Pozorny citatel si urcite vsimol, kolko krat sa v tomto niekolko
mesiacov trvajucom procese vyskytli obavy nad tym, ci nieco z datasheetu
bude typ. alebo max. :-)

b.