OT poradie autorstva, was: ZENIT v elektronike 2021/2022

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Listopad 27 12:32:40 CET 2021

> traja z piatich autorov su aj tu na konferencii

Dolezitejsie je, ake percento autorov a ako pravidelne chodia na spolocne
pitky^H^H^H^H^Hstretavky.

> Toto radenie autorov ale nie je vseobecne
> akceptovane v slovenskej akdemickej obci, nakoniec si si to hned aj
> vsimol.

V akademii neposobim uz 25 rokov (ak sa nerata zamestnanie mojej exmanzelky
:-) ), ale mam pocit, ze abecedne poradie je stale netypicke aj v
neslovenskej akademii, ak sa nejedna o masovy projekt, kde prispevok aj
toho najvyznamnejsieho spolupracovnika v percentach je takmer nevyhnutne
jednociferny.

> Vyhodu ma tipek co sa vola
> Aaron, nevyhodu Zsuzs.

Ani nie. Najvacsiu nevyhodu ma samozrejme Kovac. Nie je neobvykle uvadzat
"duchovneho autora" (t.j. akademicky najvyznamnejsieho, i ked mozno s
malym priamym prispevkom) na koniec, niekedy aj vizualne oddelene od
ostatnych pomocou slovicka "and".

> Ak sa raz budem uchadzat o profesora

Mas tam chybu - nie "ak" ale "ked".

> nemozem mat len clanky
> triedy A (videl si, ze mi to vytkli), ale aj triedy B a C.

Ako dufam teraz uz vies, toto je samozrejma poziadavka.

> Len musime najst vhodny
> karentovany casopis, v ktorom ho budeme publikovat.

Nie je kriterium pre clanky triedy B a C, ze tie casopisy nesmu byt
karentovane?

> Navrhujem nieco
> slovenske.

Alebo slovinske. To by bola vacsia vyzva a v zozname publikacii v prilohe k
habilitacii na profesora by to dobre ukazalo.

wek