Re: Stopa laseru Bolo: Brýle pro laser

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Listopad 26 20:47:45 CET 2021

Díky za fotky.
Ten Danger musí být velký výrobce. Dělá kde co, od sporáku po vojenský
materiál.

Stopa je evidentně oříznutá vstupním průměrem tubusu čočky.
Zřejmě by se dalo docílit drobné změny poměru stran při různém
zaostření, kdy je vstup tubusu blíž nebo dál od vlastního laseru.
A protože je stopa aspoň od pohledu rovnoměrně nasvícená, tak je zřejmě
oříznuta z o hodně širšího obdélníku.
Kdyby se Vám chtělo, bylo by fajn zkusit tu stopu vyfotit se sundanou
optikou.

Teď se ale nabízí otázka, jak je to vlastně s tím optickým výkonem laseru.
Předpokládejme teď chvíli, že je to seriozní výrobce a používá fyzikální
watty, nikoli čínské watty.

Myslí se optickým výkonem dané otické hlavy vše, co vyleze z chipu?
Nebo jenom to, co po oříznutí opravdu vyleze ven z hlavy a účastní se
řezání?

Jak jsem už psal dřív: pokusil jsem se svůj DIY měřič optického výkonu
amatérsky zkalibrovat topným odporem.
Podle něho lezou z optiky necelé 3W, ale celkový výkon je přes 5W.
A to je přitom laser pocitově výrazně slabší, než když bylo nový.
Tak kolik tam lezlo původně?
Nebo se stárnutím mohl nějak změnit tvar stopy?

PL