Pokec o laserech

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Listopad 26 20:08:54 CET 2021

Co by asi ten Mirelon ukázal po zdech, kdyby se na něho posvítilo baterkou?
Každopádně by to stálo za průzkum, jaký tvar mají buňky toho plastu, že
dokážou zaostřit odraz na velkou vzdálenost.
A že vůbec mají takovou odraznost pro modré světlo.
Musím ten Mirelon zkusit říznout. Ale mám jenom šedý, ten co se navlíká
jako izolace na trubku. A tam silně pochybuji, že by měl nějakou extra
odrazivost.

Kdyby se Vám to podařilo zopakovat, tak by bylo hodně zajímavé změřit
třeba fototranzistorem intenzitu toho záření na stěně.
A porovnat ji třeba s intenzitou po osvícená baterkou, nebo lépe modrou
LEDkou.

Jinak různé pěnové materiály jsem řezal docela často. Moc se mi líbí,
když jako součást výrobku můžu udělat (z výrobních dat toho výrobku) i
nějaké těsnění nebo výplň na míru.
A zatím jsem vždy měl s podobnými materiály dobré výsledky. Pěkný, čistý
řez (samozřejmě vždy po pár pokusech s daným materiálem pro vyladění
rychlosti).
Nejtlustší jsem řezal 8mm černou pěnu, která se používá třeba jako výplň
krabic se základními deskami PC (je asi antistatická). Tady už jsem
využil i osu Z a při každém průchodu popojel dolů.

Jistě, že není dobré to podceňovat. Ale stejně tak není dobré z toho
dělat paprsky smrti z knížek J. M. Trosky (můj nejoblíbenější autor v
dětství).

PL