Re: Zbláznil jsem se? Impedance CYKY 3x2.5

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Sobota Listopad 20 09:41:41 CET 2021

Ahoj,

pokud by jsi se rozhodl spíš používat cizí práci, než si všechno
vymejšlet sám, tak ti poradím, že existují Power Line Comunication
modemy. Takzvané PLC modemy.
Já mám doma jeden párek. K vidění na fotkách třeba tady (asi ve třetině
stránky):
http://rago600.sourceforge.net/

jejich cena byla tehdy spíš ve stovkách než v tisících.

Američani hodně milují modemy podle jakéhosi standardu X1, dá se o tom
najít spoustu čtení, ale ten standard fungoval tak do 9600BPS, tohle co
používám já, tak je 19200. To je pro levné a jednoduché modemy dost
zásadní zlom v přenosové rychlosti.

A pak je tu ještě Power Line Ethernet, tam je taky dost čtení.