Meranie MOSFETu TK20J60U

Róbert Šuška suska.roobert na gmail.com
Neděle Listopad 14 22:18:12 CET 2021

Dobrý večer,

mám na stole zdroj z monitora IIyama LE4262S. Keď ho zapnem vyskočí napätie
na filtračných kondenzátoroch na 390V. Kondenzátory sú 2x150uF/450V. Monitor
sa nerozsvieti a po chvíľke prejde sám do stand-by a napätie na filtračných
kondenzátoroch sa ustáli na 320V. Keď sa ho znova snažím zapnúť situácia sa
opakuje. Pri zapínaní zaškvrčí(zvukový efekt) veľký MOSFET TK20J60U. Zmeral
som všetky kondenzátory a oproti novým kusom majú všetky 2x väčší vnútorný
odpor, ale o to sa mi až tak nejedná, aj tak ich vymením všetky. Zaujíma ma
názor niekoho fundovaného na chovanie toho hlavného tranzistora keď ho
meriam diódovým testom digitálneho multimetra. Ostatné MOSFET tranzistory
keď meriam s vybitou kapacitou elektródy G, tak prechod D S je zatvorený.
Keď nabijem kapacitu G prechod sa na chvíľku otvorí tak, že multimeter ukáže
hodnotu "Shrt". A po chvíľke sa kapacita pomaly začne vybíjať a je to pekne
vidieť na zmene úbytku napätia na multimetry.

Keď však meriam TK20J60U a nabijem kapacitu Gčka, tak sa tranzistor otvorí
tak, že mi multimeter ukazuje v podstate konštantný úbytok napätia na
prechode D S a hodnota sa ďalej v "nemení". Multimeter ukazuje 1,8V. Zmena
je dlhodobá a to len v tisícinách voltu. Keď Gčko vybijem D S sa zatvorí.
Nestane sa to, čo na ostatných tranzistoroch, že by sa mi podarilo
tranzistor otvoriť tak, že by multimeter ukázal "Shrt" alebo väčšiu zmenu
úbytku na D S. Dá sa prehlásiť tranzistor za poškodený? Nemám ho s čím
porovnať. Je to v prípade tohto typu normálne chovanie?

Ďakujem za objasnenie.

Robo