RE: Měření výšky hladiny vody

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Středa Listopad 10 09:02:50 CET 2021

Pruzina co tlaci ten plovak dolu a tahovy potenciomentr to resi 😊

Pavel

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Mittwoch, 10. November 2021 08:48
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: Měření výšky hladiny vody

Tak tu stabilitu můžu s vysokou jistotou vyloučit:-)
Proto si všechny váhy na tom založené, musejí kalibrovat 0 při každém zapnutí a zapínat by se měly až po vytemperování.

PH

Od: mailto:Ivan.Kiss na novohrad.sk
Ešte je jeden spôsob merania hladiny. Tuším sa to zmieňovalo tu v
konferencii.
Do nádrže sa na senzor zavesí tyč s mernou hmotnosťou vyššou ako má
voda. Tyč siaha temer od dna až nad maximálnu hladinu. Silovým senzorom
sa meria sila tiaže tyče. Sila sa mení o vztlak ponorenej časti vo vode.
Čiže pri max hladine je tyč "najľahšia", naopak pri prázdnej je "najťažšia".
Toto som chcel urobiť do svojej IBC na dažďovú vodu s použitím
https://www.aliexpress.com/item/32670225988.html
Nakoniec prax a lenivosť(*) ukázala, že to ani nepotrebujem a meranie
som zatiaľ nerobil. Zaujímalo by ma, či uvedený lacný senzor má
dostatočnú teplotnú a časovú stabilitu pri trvalom zaťažení.

IK

*) lenivosť/lenost - viem že je to pre väčšinu prítomných neznáme slovo.
Prosím vygooglite si jeho význam

Dňa 9. 11. 2021 o 19:40 Petr Zapadlo napísal(a):