zamrzání mikrotiku

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Listopad 9 17:59:03 CET 2021

Dotaz na lidi, co mají s Mkt nějaké zkušenosti.
Mám jednoho zákazníka, který provozuje VDSL na terminátoru ( samotný vdsl
modem)  a spojení vytáčí PPPoE nad VLANou ID 848. Jenomže ten mikrotik do
14 dnů spolehlivě zamrzne.  Má RB52G-5HacD2HnD-TC.. Předtím tam měl
doporučovaný TP-Link Archer C6, teď tam má měsíc půjčený Edge routerX a
běhalo to bez problémů, bez zátuhů. V pondělí tam vrátil Mikrotik a dnes
opět zámrz.
Ten mikrotik je ale už jiný kousek, původní mám doma.  Bohužel zákazník tam
chce ten mikrotik a tvrdí, že je problém jen ve spojení s tím VDSL modemem.
Už před časem jsem řešil výtuhy po rebootu na starších  RB 750, čím dál
více mám k tomuto železu averzi, protože problémy jsou jen a právě s
Mikrotikama. I napaječe co k tomu jsou stojí za .... žádný nepřežije rok.
Nemá někdo tušení , co může být za problém? Po vytuhnutí se na něj už
nedostanu, nedopingnu.
Původní co mám na stole se chová trošku "divně"  - při testu latence z
portu na port občas nějaký packet projde s latencí 5ms, jinakí stále pod 1
ms. Dělá to ale jen při kilových packetech a víc.