OT: Mikrotik za Sophosem a VPN

Milan Kratochvíl krata.milan na seznam.cz
Úterý Listopad 9 17:08:46 CET 2021

Hezký den všem

Měl bych prosbu, chci se zeptat zda se někdo setkal s následujícím
problémem, případně jak jej řešil.

Máme ve firmě stroj ve kterém je router od Mikrotiku RB750r2. Stroj je
připojen k VLANě určené pro stroje. Na internetovém vstupu do firmy je
systém Sophos, který zprostředkovává VPN do tohoto stroje pro dálkovou
správu od dodavatele.

Problém mám s tím, že VPN končí na WAN portu Mikrotiku a nedaří se mi
(ani našim ajťákům) nastavit aby VPN končila až uvnitř Mikrotiku.
Bohužel také nejsem správcem Sophosu a ani jej neznám. Ten kdo to
spravuje mi tvrdí, že má nějaký problém s generovanými certifikáty, ale
víc tomu nerozumím.

Vím že je to šílený dotaz na něco co neznám, ale kdyby někdo náhodou
věděl tak prosím o nakopnutí.

Děkuji

Milan Kratochvíl