Re: Měření výšky hladiny vody

Martin Záruba swz na volny.cz
Úterý Listopad 9 16:16:10 CET 2021

Já tu trubku ohnul do U, takže jsou oba konce nad hladinou. Trošku je
problém napojit to na hliník, ale jde to.

Je to jímka na dešťovou vodu. Je v zemi, takže tam řasy nemám. A voda je
celkem čistá. Ale nešlo mi o nějakou úžasnou přesnost. Spíš je otrava,
že závislost kapacity na výšce hladiny není úplně lineární, zvlášť dole,
kde je trubka ohnutá. Ale zase to měří přesněji, když je vody málo. Mám
to udělané celkem triviálně, trubka dělá kondenzátor v oscilátoru s 555.
A získané pulzy se vedou do domu, kde je počítá PLC. Linearizaci dělá
program.

Martin Záruba