RE: Měření výšky hladiny vody

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Úterý Listopad 9 13:30:38 CET 2021

Dlouhou dobu provozuju kapacitni mereni hladiny v jimce na vodu.
Muzu najit odkaz na schema.

Puvodne jsem chtel tlakove cidlo, delaji se pekna, ponorna, primo k tomu urcena, kde otevreny konec je tazeny privodnim vodicem.
Ale za nepeknou cenu.

Pavel

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Dienstag, 9. November 2021 12:58
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Měření výšky hladiny vody

Pár poznámek.

Ta tlaková čidla do aut a podobně často fungují jako proměnný odpor, resp. jako potenciometr.
Jedno takové tak odtud i vlastním.

Pokud chcete pro měření použít vzduchovou bariéru, je třeba ji dofukovat. Jinak se vzduch časem pohltí do vody.

Jestli by nebylo lepší použít kapalinovou bariéru a umístit to na dno.
Kousek plastové trubky (délka třeba tak 50mm, průměr podle použitého čidla), do ní čidlo.
Jedním koncem trubky vyvést dráty a ten konec zaslepit.
Trubku otočit a nalít do ní až po úplný okraj třeba destilovanou vodu nebo jiné neagresivní kapalné médium, vhodné pro dané čidlo.
Přes otevřený konec přetáhnou nějakou membránu. Například šprcku. V rámci záchrany planety samozřejmě recyklovanou, tj. již použitou.
No a celé to hodit na dno.

Použití I2C by mně nepřišlo úplně ideální. Skoro myslím, že nějaký procesor za 8 Kč s 8 nohama a k němu RS485 by tomu slušelo víc.
Pokud by to bylo nějaké to odporové čidlo z Aliexpressu/eBay, tak pak by to asi bylo zbytečné a dal by se vytáhnout rovnou ten analogový signál.

PL