Re: Nástroj na unavený disk

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Neděle Listopad 7 12:21:02 CET 2021

Zdravím,

třeba alza, CMR disk 2.5" jen jediný červený WD Red WD Red Mobile 1TB -
Pevný disk | Alza.cz
<https://www.alza.cz/western-digital-2-5-red-mobile-1000gb-16mb-cache-d471133.htm>
ovšem počet otáček 5400. Ne 7200.

Asi chvilku nebyly, ale dnes jsou jiné  WD BLACK 3.5" Product Brief: WD
Black 3.5-inch PC Hard Drive (westerndigital.com)
<https://documents.westerndigital.com/content/dam/doc-library/cz_cz/assets/public/western-digital/product/internal-drives/wd-black-hdd/product-brief-western-digital-wd-black-pc-hdd.pdf>

Ovšem nedozvíte se, jak je velký sektor. Jen Advanced format... . A
oproti Blue, že jsou více testovány.

Oproti tomu WD Gold tj. určený spíše do serverů píše u 1TB neustále
sektor 512B. Až u větších 4k Product Brief: WD Gold - Enterprise Class
SATA HDD (westerndigital.com)
<https://documents.westerndigital.com/content/dam/doc-library/cz_cz/assets/public/western-digital/product/internal-drives/wd-gold/product-brief-wd-gold-2579-810192.pdf>

Otázka je jak je to s plotny tj. kolik hlav najednou. Když WD Black
potřebuje Advanced format a WD Gold nepotřebuje.

Nehledal jsem detailně, jen si kladu otázku ? Možná by se dalo usoudit
dle tloušťky disku... . Jen ten WD Gold stojí skoro stejně oproti WD
black...

Jirka