Nefunkcni STLink po aktualizaci

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Listopad 3 16:48:03 CET 2021

Zdravím,

tak jsme se v boji s STM32 posunuli zase o kousek dál:

Mám tři nebo čtyři čínské klony STlink2 a tak porůznu je ztrácím, nacházím a
používám (aby nedošlo k mýlce - používám je dlouho, rád, a s Arduino IDE). A
protože bylo potřeba použít Cube a STM32L471, samozřejmě jsem vzal klon,
nadrátoval SWD a vesele používal i s debugem. Kolega ale všechno chtěl mít
"tak jak má být" a objednal u TME dva kousky originlního STlinku. Potud
super.

Po připojení k PC (Win10) se nechaly trochu přemlouvat (můj kus kupodivu Win
vůbec nebraly jako připojené zařízení, až po opakovaném připojování), ale
nakonec se zadařilo, v systému je videt. Spustím Cube, kliknu na Run a
dostanu hlášku, že jestli chci tohle zařízení používat, tak musí
aktualizovat FW. Tak jsem odkliknul že jo (druhá varianta znamenala nenahrát
FW), proběhla aktualizace.

Chci dát Run a ono prd, target not found. Opakuju to, debugger error. A tak
se tam ty hlášky tak nějak porůznu střídají. Jdu do Run config (samozřejmě
mezi tím odpojuju a připojuju STlink), zkusím najít STlink s tím, že zamknu
nahrávání na konkrétní sériové číslo - a číslo se načte správně, link tedy
komunikuje. Spouštím Run - target not found.

Nevěřím už ničemu, takže měním kabel (pořád tam chci jen SWD), zkouším
ledacos, a protože ztrácím víru ve svůj úsudek, odevzdávám to kolegovi,
který chce večer rozběhat ten druhý kus, aby vyzkoušel oba.

Večer se ale ozývá s tím, že oba se chovají naprosto stejně a nahrát FW se
mu nepodařilo ani jednou - narozdíl od čínského klonu, kde se to i s
aktualizací FW podařilo na pár kliknutí.

Netušíte někdo, kde je zakopaný pes? Asi je to problém FW, ale chtělo by to
najít takový, který ještě bude fungovat a Cube nebude otravovat požadavkem
na aktualizaci, ale který to je?

Díky za (další) dobré rady...

Pavel Kutina