Fazovy posun PWM signalu

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pondělí Listopad 1 22:31:48 CET 2021

Vycházel jsem z toho, že je to určeno pro step-down vícefázový měnič. A
na webu jsem našel, že se jednotlivé "fáze" nepřekrývají. Možná to
funguje s tím překrýváním lépe, nevím, to ale už neodsimuluji. Ne, že by
to nešlo, ale zase tak moc mě to nezajímá. A pro to překrývání by se to
opravdu muselo řešit jinak, složitěji.
Druhá věc je, že pokud budete mít velmi malou střídu PWM, pak se vám to
stejně překrývat nebude. A to je typický případ kdy je vstupní napětí o
hodně větší než výstupní. Právě takový měnič jsem na tom webu našel -
zdroj cca 1V pro napájení procesoru, napájený 12V.
Takže otázka je - jestli a případně jaký má to překrytí význam. Možná to
zmenšuje rušení nebo nároky na jednotlivé výkonové prvky, nevím, nechám
to jiným.

Mrazík