Fazovy posun PWM signalu

Pavel Kratochvíl kratochvil na seznam.cz
Pondělí Listopad 1 10:47:24 CET 2021

Zdravím,
můžu se zeptat, jaké máte ty měniče?

Děkuji

Pavel

---------- Původní e-mail ----------
Od: Martin Záruba <swz na volny.cz>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 1. 11. 2021 10:41:46
Předmět: Re: Fazovy posun PWM signalu
"Obávám se, že Vám ČEZ dá za energii dodanou do sítě (po patřičném
vyúřadování)...... Jak to říct slušně..... Málo.

Já to řešil tak, že mám stringy ze 3 panelů, takže dávají max. cca 95V a
při zatížení cca 85V. Měl jsem MPPT, který ale uměl max . 48V akumulátor
na výstupu a to bylo pro střídače málo, sice fungovaly, ale nedaly plný
výkon (mám 3 nezávislé střídače 2kW). Tak jsem přidal ještě dva
akumulátory, vybité mají 72 V a nabité 90 V. Panely jsou připojené přes
diodu kvůli zpětnému proudu, (i když je jen asi 10mA) přímo k
akumulátorům a k nim opět přímo střídače, které hlídají, aby nebyl
přetok do sítě. Pokud napětí aku dosáhne 87 V a (protože tepelné
čerpadlo mám taky zatím jen on-off) spíná PWM topné těleso v bojleru.

Je to jednoduché a za 4 měsíce jsem měl přetok, kdy to střídače neustály
78Wh. A to jen proto, že na jedné fázi jsou často jen různé spínané
zdroje a průběh odebíraného proudu je tak hrůzně nesinusový, že to
regulace ve střídačích neustojí. I tak si ale myslím, že vzhledem k
tomu, že elektrárna zatím dodala cca 600 kWh, je přetok 78Wh velmi slušný.

Martin Záruba