PIC čtení portu

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pondělí Květen 31 22:17:24 CEST 2021

Ahoj,

mám zařízení, kde je osazen PIC16F15344 a nějakým nedopatřením se mi na
portu B sešel signál, na kterém potřebuji interrupt on change a zároveň
ovládací tlačítko.

Tím pádem je nanejvýš nepraktické číst tlačítko přes čtení portu.

Mám k dispozici celkem dost periferií, takže si mohu to tlačítko na něco
namapovat. Napadají mne dvě hlavní možnosti.
První je použít vstup INT Při stisku tlačítka se mi nastaví INTF a je
to. Trochu nepraktické je, že nepoznám puštění tlačítka.
Druhá možnost je použít vstup CLC a nastavit si nějakou hloupou logiku
jako třeba AND sám se sebou, nebo tak něco, co budu de-facto číst místo
toho tlačítka. Dokonce si mohu dovolit použít R-S a nějak na něm
pracovat se zákmity toho tlačítka.

Nebo zná někdo nějaký lepší způsob?

Ještě poznámka, že přidat tlačítko do IoC se mi opravdu nechce, ta
rutina je trochu přecitlivělá na časování.

Díky za nápady