Re: ESP32 domácí automatizace

Pavel Brychta pavel.brychta na duhasys.eu
Pondělí Květen 31 12:06:38 CEST 2021

DD,

přesně tak. Když se podíváte do includnuté Arduino.h, tak uvidíte, že
freertos/FreeRTOS.h, freertos/task.h a freertos/semphr.h jsou součástí,
takže můžete volat přímo RTOS funkce. Pro začátek doporučuju si načíst
třeba https://savjee.be/2020/01/multitasking-esp32-arduino-freertos/ a
pak si k tomu najděte nějaký příklad na semafory a mutexy. Přes millis()
to bude fungovat také, ale kooperativně. Další možností pak je použít
knihovnu Ticker, která umožňuje vyytvořit hybrid mezi kooperativním
použitím millis() a vláknovým RTOS (ušetříte třeba RAM na stack
oblasti). Trošku potíž může být při přístupu do proměnných dash knihovny
z jiného vlákna (proto to doporučení studia semaforů), ale to dokážou
ošetřit semafory,  nebo fronty. Pokud ale program bude té složitosti, co
jste poslal, tak není důvod používat ani RTOS, ani Ticker, ale použijte
třeba moji historickou https://github.com/Pablo2048/Interval (teď
koukám, že by zasloužila aktualizovat - tak zkuste třeba aktuálnější
verzi z https://git.xpablo.cz/pablo2048/Interval ). Ta parametrizace
WiFi by si taky zasloužila něco lepšího než hardcoded credentials -
zkuste se podívat na knihovnu Wifimanager, nebo můj wificonfig (pokud
jste dostatečně odvážný...)

P.B.