Re: ESP32 domácí automatizace

Pavel Brychta pavel.brychta na duhasys.eu
Středa Květen 26 10:45:36 CEST 2021

DD,

nevím o projektu, který by tohle všechno nabízel pohromadě, ale tady je
pár mých postřehů:

I když použijete Arduino framework, tak tam FreeRTOS stejně je - vlákna
můžete vytvářet úplně stejně, stejně tak semafory. Ve skutečnosti IDF
podporuje kompilaci cpp a je to taková stavebnice s knihovnami, takže
rozdíl mezi Arduino a čistým IDF se pomalu stírá. Protože používám
Arduino framework, tak další informace se budou týkat primárně knihoven
pro Arduino. Webových sevreeů pro ESP32 je několik - počínaje vestavěným
přímo v Core, přes AsyncWebServer (který sice používám, ale má pár
nedostatků) a konče esp32_https_server (když se Vám líbí to https...).
Pro výběr vhodné knihovny se doporučuji zamyslet také nad tím, jak
chcete pumpovat data ze serveru do klienta (Ajax, websocket, sse, ...) a
jestli nevadí otevřít dva porty ve firewallu (jeden pro http, druhý pro
ws) pokud chcete přístup zvenku. Co se týče webového UI, tak si můžete
vybrat z ESPUI, nebo ... sakra - teď si nemůžu vzpomenout na tu druhou
knihovnu, ale autor byl tuším Ayush Sharma, nebo tak nějak... jo už vím
- ESP-DASH.

Je taky spousta prefabrikovaných projektů jako je třeba ESPEasy, ale tam
nejspíš narazíte na to, že to není příliš ohýbatelné a, třeba zrovna u
ESPEasy, to webové rozhraní není zrovna nejhezčí...

P.B.