ESP32 domácí automatizace

Jan Půhoný konference na puhy.cz
Středa Květen 26 10:32:09 CEST 2021

Dobré dopoledne,

Ještě bych potřeboval poradit co použít za systém na ESP32. Jedná se mi o
to, že do ESP32 přepisuji z Atmegy 2560 něco jako řízení topení a různých
zdrojů tepla a různých hejblátek doma. Do teď to běží na ATMEGA 2560 a mám
tam jednoduchý "multitasking" pomocí millis. Jedná se v podstatě jen o
čtení teplotních čidel, webserver a pak různé výstupy v podobě SSR relé +
vstupy a logika mezi tím. Nic složitého. Na druhou stranu za ty roky to
celkem naboptnalo co se kódu týče a ten webserver na té AT2560 je takový
dost líný. Navíc tam potřebuji číst http requesty data z komerční
meteostanice a na to už to moc není.

Neexistuje nějaký opensource projekt na ESP32, kde by byly vyřešeny
základní věci jako webserver + nějaká grafika a hejblátka abych to nemusel
psát úplně od začátku. Líbilo by se mi už https a základní struktura a
dopsal bych si do toho jen tu vlastní logiku a ovládání vstupů a výstupů.

Je dobrý nápad na to ESP dávat FreeRTOS, nebo to už je překonané a
používáte něco lepšího? Případně víte o nějakém open source projektu pro
domácí automatizaci pro ESP32?

Ano, googlil jsem, ale serp je zaplaven videi geeků kteří připojí k pár
relátkům esp a myslí si co nevymysleli a trochu se v tom ztrácím. Já bych
potřeboval něco trochu robusnějšího.

Díky za nápady.

HP