Kniha ku SPICE

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Květen 24 19:14:59 CEST 2021

[preposielam]

Dobry vecer,

dakujem velmi pekne za ten manual a za priklad simulacie v tom
ngSPICE. Ja som mal kdesi velmi prehladny manual v txt-subore, ale ten
nenavratne kamsi posiel, asi vtedy, ked mi veci boli vyzierat tie
mole, ktore sa spominaju v starom aj novom zakone... A dnes dufam, ze
simulacie v SPICE nebudu prekazat ziadnemu nasmu susedovi. To je asi
tak vsetko, co mi z tej elektroniky dnes ostalo. Rozhodol som sa totiz
si to vsetko dnes dostudovat.

A.

Kicad patrně používá interně ngspice, manuál je k tomu
http://ngspice.sourceforge.net/docs/ngspice-manual.pdf
docela použitelný. Můžou tam být drobné odlišnosti, nakonec lze použít
ngspice externě (z Kicadu jen netlist ve formátu SPICE). Některé SPICE
modely součástek stažené z internetu mohou být nepoužitelné, ale není to
tak hrozné. Dá se s tím docela dobře pracovat, umí to i poměrně složité
věci, ale chce to spoustu studia, obvykle to není jen naklikat a hotovo.
Trochu jsem to zkoumal před časem, když ještě nebyla simulace zabudována
přímo do Kicadu - https://kizarm.github.io/spice/index.html. Abych řekl
pravdu, pro složitější věci je fakt vhodnější oddělit to do samostatné
simulace přímo v ngspice - hledání chyb bude efektivnější.

Mrazík