Kniha ku SPICE

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Květen 18 12:02:15 CEST 2021

Kicad patrně používá interně ngspice, manuál je k tomu
http://ngspice.sourceforge.net/docs/ngspice-manual.pdf
docela použitelný. Můžou tam být drobné odlišnosti, nakonec lze použít
ngspice externě (z Kicadu jen netlist ve formátu SPICE). Některé SPICE
modely součástek stažené z internetu mohou být nepoužitelné, ale není to
tak hrozné. Dá se s tím docela dobře pracovat, umí to i poměrně složité
věci, ale chce to spoustu studia, obvykle to není jen naklikat a hotovo.
Trochu jsem to zkoumal před časem, když ještě nebyla simulace zabudována
přímo do Kicadu - https://kizarm.github.io/spice/index.html. Abych řekl
pravdu, pro složitější věci je fakt vhodnější oddělit to do samostatné
simulace přímo v ngspice - hledání chyb bude efektivnější.

Mrazík