Nastavení syslog

Petr Simek psimek na jcu.cz
Sobota Květen 22 08:22:35 CEST 2021

On Sat, 22 May 2021, Petr Zapadlo wrote:

> Otázka 1) - mohu si dovolit vystavit i UDP port syslogu do internetu?
> Je to obecně problematická služba?

UDP je obecne problematicke u sluzeb ktere odpovidaji, kvuli jejich
zneuziti k DDOS utokum, ale rsyslog snad nic neodpovida jen zapisuje.
Stejne bych ale povolil jen vybrane segmenty kde se muzou nachazet
zarizeni.

> Otázka 2)  - Jak nastavit aby vzdálené zřízení logovalo do samostatného
> adresáře a ne do systémových souborů?

> Poradíte?  Žádný příklad jsem na to nenašel.

Tady je nejaky jednoduchy navod na centralni log server :

  https://www.thegeekdiary.com/configuring-remote-logging-using-rsyslog-in-centos-rhel/
  https://www.loggly.com/use-cases/rsyslog-manual-configuration-and-troubleshooting/