Nastavení syslog

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Sobota Květen 22 07:47:33 CEST 2021

Zdravím,

pojal jsem nápad (blbej nápad to je hned...), že nechám senzory co jich
tu pár mám (ESP8266/ESP32) logovat do syslogu.  Mám na mysli takové ty
obvyklé výpisy o stavu co si obvykle posílám na UART. Jenže ty zařízení
jsou někde a když řeším nějaký nestandardní stav, tak by se ty výpisy
docela hodili a ten syslog se vyloženě nabízí - běží mi tu linux server
s rsyslogem.

Otázka 1) - mohu si dovolit vystavit i UDP port syslogu do internetu?
Je to obecně problematická služba?

Otázka 2)  - Jak nastavit aby vzdálené zřízení logovalo do samostatného
adresáře a ne do systémových souborů?

Ad 2) nakonfiguroval jsem to např dle:

https://linuxhint.com/send_linux_logs_remote_server/

ale tam končí soubor stop akcí "& ~" jenže v rsyslogu  co je v Debianu,
tak už je to obsolete.  A doporučují nahradit direktivou stop. Jenže se
mi nedaří to napsat tak aby ten syslog z toho nebyl nešťastný.

Poradíte?  Žádný příklad jsem na to nenašel.

Petr