RE: Rušení z podsvícení LCD

Ondra ebastlir na seznam.cz
Pátek Květen 21 11:38:06 CEST 2021

A neběží ti na to RPi náhodou OSMC, nebo Libreelec?  Poslouchám to houkání taky a řekl bych že to vzniká v systému.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Michal Grunt
Sent: Thursday, May 20, 2021 10:02 PM
To: HW-news
Subject: Rušení z podsvícení LCD

Mám na stole pospojovany bastl:

Lipol baterka, DC/DC měnič na 5V, RPi Zero, 5" HDMI displej, malý audio zesilovač s PAM8403.

Problém je, že asi obvody pro podsvícení LCD zanasi do napájení rušení, které se projevuje pískotem v reproduktorech (takove vysoké G) skoro nezávisle na hlasitosti resp. je to slyšet i na nejnižší hlasitost. Displej má regulací jasu tlačítkem a pokud jas stáhnu na minimum tak je piskot minimální i když trochu slyšet je (přidáním jasu to začne pískat více méně stejně hlasitě až do 100% a trochu to mění tón). Pokud displej napajim samostatně z powerbanky tak je to bez problémů (piskot tam neni). Projevuje se to i když neni audio vstup zesilovace připojen k displeji a je "v luftě" (displej má svůj audio vystup, který jde z RPi po HDMI). To je asi tak všechno co jsem zatím zjistil. Jak to rušení vyblokovat? Zkoušel jsem 100nF i větší kapacitu (470uF) pripojovat k napájení LCD, ale bez výsledku. Asi to bude chtít něco více sofistikovanejsiho.

MG