[OT] instalace bojleru (atp.) vs zaruka

Standa Palas stpalas na volny.cz
Úterý Květen 18 00:21:57 CEST 2021

Plynové ohřívače Qadriga a jiné znám ale mám pocit, že se od nich v
poslední době dost upouští. Hlavní problém je účinnost a taky emise. Na
mnoha firemních kotelnách je museli zrušit protože neprošly emisema.
Hlavně emise Nox mají skoro katastrofální oproti kondenzačním kotlům.
Tedy hlavně ty starší modely. To je asi ten hlavní důvod jejich útlumu.
Jejich výhodou byla hlavně jednoduchost a cena. Pro úspornější provoz by
asi musely být opatřeny komínovou klapkou a nějakým lepším druhem hořáku
ale pak by zase byly složité a drahé, takže se moc nepoužívají. Pokud se
jedná o ty ztráty na potrubí když budete mít bojler asi 25m od kotle,
tak to funkční bude ale úsporné moc ne. Jedině, že by jste to dobře
zateplil vatou ale to píšete, že nelze, tak asi moc neporadím.

S.P.